آغاز به‌کار نخستین ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی

جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۹ بازدید

آغاز به‌کار نخستین ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی
(ایسنا)، منطقه‌ی مرکزی، «یارمحمدی»، فرماندار محلات در حاشیه‌ی مراسم افتتاح این مراکز که با حضور «اسکندر زند» رئیس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی و دکتر «مطلبی» رئیس موسسه‌ی تحقیقات شیلات برگزار شد به ایسنا گفت: کلنگ احداث دهکده‌ی گل محلات در سال 75 به زمین زده و مقرر شد این دهکده یکی از پنج دهکده گل کشور بوده و از حمایت‌های بخش کشاورزی نیز بهره‌مند می‌شود
نخستین ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و پژوهشکده ملی گل و کشور در محلات آغاز به کار کرد.
وی افزود: مرکز تحقیقات گل و گیاه محلات با تشکیل یک کمیته فنی از سال 79 در این دهکده آغاز به‌کار کرد و به‌عنوان یک مرکز پژوهشی در کنار گل‌کاران قرار گرفت.
فرماندار محلات گفت: با پیگیری مسئولان وقت از سال 88 با توجه به نیاز شهرستان به توسعه‌ی این مرکز که تا آنزمان 132 فقره تحقیق انجام داده بود، درخواست تبدیل این مرکز به پژوهشکده عنوان و در سفر سوم هیئت دولت به استان تصویب و امروز عملیاتی شد.
یارمحمدی هم‌چنین با اشاره به آغاز به‌کار ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی در محلات افزود: این شهرستان سهم بزرگی از تولید و صادرات ماهیان زینتی را به‌خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه سالانه سه تا چهار میلیون دلار صادرات ماهیان زینتی در کشور انجام می‌شود که 90 درصد آن از محلات است، افزود: براین اساس، و با توجه به تخصص و تجربه‌ای که در این حوزه در محلات وجود دارد پیگیری‌هایی توسط مسئولان استان و شهرستان برای ایجاد ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی در این شهرستان انجام شد و در نهایت به تصویب رسید.
فرماندار محلات با تأکید بر این‌که با افتتاح این ایستگاه، محلات پایلوت تحقیقات ماهیان زینتی در کشور است ابراز امیدواری کرد با استقبال خوبی که بخش خصوصی از تولید و پژوهش در حوزه‌ی تولید ماهیان زینتی دارد این مرکز بتواند به توسعه‌ی تولید و ارزآوری هرچه بیشتر در این بخش کمک کند

دیدگاه خود را بیان کنید