همایش ملی آبزیان و غذا در بوشهر آغاز شد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۱ بازدید

همایش ملی آبزیان و غذا امروز با حضور شماری از علاقمندان، دانشجویان و مسئولان کشوری در بوشهر آغاز شد

خبرگزاری فارس از بوشهر، رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر پیش از ظهر امروز در این همایش گفت: بررسی تغییرات حساسیت ماهیان سطح زی درشت در آب‌های خلیج فارس و ارزیابی اثرات بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی پارس در منابع دریایی از جمله طرح‌های در دست اجرای این موسسه است.
خسرو آیین جمشید در مورد دستاوردهای برخی از این پروژه‌ها گفت: در برداشت مرحله‌ای میگوی سفید غربی تولید و عرضه میگو در دو دوره زمانی با میانگین وزنی 15.4 و 20. 9 کیلوگرم با راندمان 7.3 تن در هکتار تولید شده است.
رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در استان بوشهر درباره پرورش میگو در سیستم مدار بسته نیز ابراز داشت: در این طرح میگوها با رشد و میانگین بهتری به عمل آمده و حجم مصرف آب نیز از 5/5 واحد به 1.8 واحد کاهش داشت و در این پروژه امکان پرورش میگو در مزارع کوچک و مناطق روستایی نیز ثابت شد.
آیین جمشید یادآور شد: همچنین بررسی امکان رشد میگو در آب چشمه جنگویه استان فارس نیز انجام شد که با نتیجه مثبت روبه رو بودیم و می‌توان از آب این چشمه نیز برای پرورش میگو استفاده کرد.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی و دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: هدف از برگزاری این همایش دو روزه ارتقای سطح علمی پرورش دهندگان ابزیان، دانشجویان رشته‌های مرتبط و هماهنگی بین اجرا، پژوهش و تحقیقات است.
عبدالمجید کوثری افزود: براساس فراخوان این همایش یک هزار و 600 مقاله به دبیرخانه به صورت آنلاین ارسال شد که از این مجموع 40 مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب و 370 پوستر نیز در دو بخش آبزیان و غذا در این همایش ارایه می‌شود.
وی بهداشت و پرورش بیماری‌ها و تغذیه آبزیان، نقش مصرف آبزیان در سلامت انسان، تولید، فرآوری و راهکارهای بهبود کیفی و کمی صادرات آبزیان، نقش بسته بندی در بازاریابی صنعتی و تجاری آبزیان، اهمیت رعایت استانداردهای بین المللی بهداشت، نقش سازمان‌های بیمه گر، راهکارهای افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور، محیط زیست و آبزیان و اهمیت راهکارهای حفظ ذخایر آبزیان را از مهم‌ترین محورهای این همایش ذکر کرد.
کوثری اذعان داشت: برگزاری نمایشگاه جانبی و ارائه 370 پوستر، دو کارگاه آموزشی GMP,GHP درمورد اصول مدیریت، بهبود کیفیت و گشت دریایی از جمله برنامه‌های جنبی این همایش دو روزه است

دیدگاه خود را بیان کنید