تشکیل کارگروهی برای حمایت از مشاغل دریایی به تصویب رسید

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۲۲ بازدید

در جلسه شورای‌عالی صنایع دریایی با پیشنهاد معاون اول رییس جمهور تشکیل کارگروهی تحت عنوان حمایت از مشاغل دریایی با حضور وزرا و مسوولین مربوطه به تصویب رسید

پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ محمدرضا رحیمی عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای‌عالی صنایع دریایی با بیان اینکه فرصت‌های شغلی فراوانی در بخش دریا و صنایع دریایی وجود دارد، خواستار تشکیل کارگروهی برای احصاء این فرصت‌های شغلی شد و گفت: شیلات، معادن، کشتی سازی، گردشگری دریایی و بسیاری از زمینه‌های دیگر در این حوزه وجود دارند که می توانند منشاء ایجاد مشاغل فراوانی شوند.
معاون اول رییس جمهور ضرورت ایجاد انگیزه برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی در بخش صنایع دریایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: فرصت‌ها و زمینه‌های فراوانی در حوزه فعالیت‌های دریایی وجود دارد که تا کنون مورد توجه قرار نگرفته است و با تبلیغات و برگزاری همایش‌ها می‌توان این فرصت‌ها را بیش از پیش معرفی کرد.
رحیمی همچنین از مناطق جنوبی کشور به عنوان مناطقی با ارزش و دارای مزیت‌های فراوان بویژه در بخش دریا نام برد و خاطرنشان کرد: تاکنون به اندازه کافی به ظرفیت‌ها و مزیت‌های این مناطق توجه نشده است و انگیزه لازم برای فعالیت در این مناطق وجود نداشته است.
وی افزود: اگرچه مناطق جنوبی کشور از شرایط آب و هوایی مطلوبی برخوردار نیستند اما خداوند در هر منطقه‌ای نعمت‌هایی را به ارمغان گذاشته است وامروز می بینیم که بیشترین منابع نفتی و انرژی در همین نقاط گرمسیر و نامساعد وجود دارند و همین موضوع مردم را به سوی این مناطق کشانده است.
معاون اول رییس جمهور خواستار توجه بیشتر به مناطق جنوبی کشور و استفاده از ظرفیت های این مناطق بویژه در بخش دریایی شد و از مسوولین مربوطه خواست برنامه‌های خود را برای فعالیت هرچه بیشتر در این مناطق ارائه دهند.
در این جلسه گزارشی در خصوص اهمیت و جایگاه صنایع و امور دریایی در پیشرفت و توسعه کشور ارائه شد و مصوباتی در جهت حمایت از صنایع دریایی به تصویب رسید.
در این نشست همچنین توضیحاتی پیرامون مباحث جلسه گذشته شورا و توافقات شکل گرفته با بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان امور مالیاتی کشور ارائه شد.
رییس موسسه ملی اقیانوس شناسی نیز در این جلسه از آمادگی این موسسه برای همکاری با شورای عالی صنایع دریایی و بررسی زمینه‌های اشتغال در حوزه صنایع و علوم و فنون دریایی خبر داد و در خصوص سند راهبردی توسعه آموزش عالی کشور در حوزه علوم و فنون دریایی و اقیانوسی به ارائه توضیحاتی پرداخت

دیدگاه خود را بیان کنید