تولید 30 تن خاویار به روش پرورش قفس در دریای خزر

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۳ بازدید

تولید 30 تن خاویار به روش پرورش قفس در دریای خزر
رئیس بخش اکولوژی پژوهشکده آب‌های داخلی ایران گفت: طرح پرورش ماهیان در قفس تا 30 تن در دریای خزر اجرایی می‌شود
خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرام بهمنش عصر امروز در مراسم آغاز به کار پرورش ماهیان در قفس در مشگین‌شهر اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح در دریای خزر به نظر می‌رسد بستر و زمینه‌ای مساعد فراهم آید تا تولیدات متنوعی را در حوزه آبزیان شاهد و ناظر باشیم.
وی تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه این طرح توسعه‌ای ادامه می‌یابد و قرار است بالغ بر 720 تن ماهیان پرورشی در قفس در کشور تولید شده و روانه بازار مصرف شود.
بهمنش به استعداد مناطق شمالی و شمال‌غرب کشور در توسعه پرورش ماهیان در قفس اشاره کرد و افزود: در استان اردبیل نیز برای اولین بار به تعداد 24 قفس پرورش ماهیان انجام می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 528 تن ماهی استحصال و روانه بازار مصرف شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: اجرای این طرح در مناطق مختلف کشور به سرعت توسعه می‌یابد و به نظر می‌رسد بستر و زمینه‌ای مناسب برای تولید و عرضه محصولات متنوع در این حوزه را شاهد و ناظر باشیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در سخنانی اضافه کرد: با اجرایی شدن طرح پرورش ماهی در قفس می‌توان از ظرفیت 51 سد استان در این باب استفاده کرد.
یونس اسدی با بیان اینکه در مرحله اول و در دریاچه سد سبلان مشگین‌شهر 24 قفس 22 تنی به کارگیری شده تا روند توسعه همه‌جانبه پرورش ماهیان را در این حوزه آبریز شاهد باشیم، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم این روند به سرعت گسترش و توسعه یابد.
وی یادآور شد: شهرستان مشگین به دلیل داشتن آب‌های متنوع گرم و سرد مطلوب‌ترین منطقه در توسعه پرورش آبزیان است که در این باب طرح‌های مختلفی نیز در حال اجرا است

دیدگاه خود را بیان کنید