پرداخت تسهیلات به متقاضیان پرورش ماهی در قفس از منابع صندوق توسعه ملی

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

پرداخت تسهیلات به متقاضیان پرورش ماهی در قفس از منابع صندوق توسعه ملی
معاو وزیر جهاد کشاورزی:طبق سیاست های بانکی، با توجه به میزان تولید باید 20 درصد آورده از سوی سرمایه گذاران پرورش ماهی در قفس و مابقی از طریق وام بانکی تامین شود
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: برای توسعه پرورش ماهی در قفس، متقاضیان و سرمایه گذاران می توانند از تسهیلات منابع صندوق توسعه ملی بهره مند شوند.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،حسن صالحی ، افزود: طبق سیاست های بانکی، با توجه به میزان تولید باید 20 درصد آورده از سوی سرمایه گذاران پرورش ماهی در قفس و مابقی از طریق وام بانکی تامین شود.
وی اظهار داشت: متقاضیان برای سرمایه گذاری در پرورش ماهی در قفس می توانند با مراجعه به ادارات کل شیلات و نظام مهندسی کشاورزی استان های ساحلی برای دریافت موافقت اصولی اقدام و پس از استعلام، مجوز فعالیت خود را دریافت کنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: پس از صدور مجوز فعالیت، متقاضیان می توانند با درخواست وام از طریق ادارات کل شیلات استان های ساحلی از تسهیلات بانکی استفاده کنند.
به گفته وی، در تلاش هستیم تا بانک کشاورزی به طور متمرکز بتواند از طریق صندوق توسعه ملی منابع لازم را تامین کرده و در اختیار سرمایه گذاران پرورش ماهی در قفس قرار دهد.
به گفته صالحی، در این روش ماهی به صورت محصور در قفس در منابع آبی آزاد پرورش داده می شود به نحوی که ماهی درون قفس قرار می گیرد و آب به صورت آزاد بین منبع آبی و قفس در جریان است.
وی هدف از اجرای طرح پرورش ماهی در قفس را انتقال دانش فنی آبزی پروری دریایی به کشور، دستیابی به تولید انبوه ماهیان با ارزش دریایی و تامین گوشت ماهی مورد نیاز، ایجاد اشتغال در استانهای ساحلی، جلوگیری از صید غیرمجاز، ایجاد ارزآوری و افزایش درآمد ملی، بازسازی ذخایر ماهیان دریایی و کاهش فشار در برداشت ذخایر طبیعی و جذب سرمایه گذاران در جهت فعالیتی نوین در کشور برشمرد.
رئیس سازمان شیلات ایران استفاده از تمام منابع آبی از قبیل دریا، دریاچه، استخرهای ذخیره، استخر و رودخانه ها، کاهش نسبی در سرمایه گذاری اولیه و عدم نیاز به آب فراوان، سهولت در برداشت محصول، سهولت در بررسی و مشاهده و نمونه برداری ازماهیان در طول دوره پرورش را از مزایای این طرح برشمرد.
وی به موفقیت پرورش ماهی در قفس در دریای خزر استان های گیلان و مازندران اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح برداشت ماهی در استان مازندران صورت گرفته و امسال نیز برداشت ماهی در مازندران و هرمزگان انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: در نظر داریم با حمایت از سرمایه گذاران پرورش ماهی در قفس را در سایر استان های کشور تعمیم دهیم
منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

دیدگاه خود را بیان کنید