افزایش تولید ماهی سردآبی در بافت به 150 تن

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

افزایش تولید ماهی سردآبی در بافت به 150 تن
نخعی با اشاره به توزیع 38 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا رنگین کمان در استخرهای پرورش ماهی این منطقه افزود: پیش بینی می شود حدود 10 تن ماهی از این تعداد در این شهرستان طی سال جاری تولید و روانه بازارهای مصرف شود.
وی شمار بهره برداران بخش شیلات بافت را 10 نفر بیان کرد و ادامه داد: پرورش ماهی در این شهرستان در منابع آب آزاد مانند سدها و بندهای خاکی و همچنین در استخرهای ذخیره آب و مزارع پرورش ماهی انجام می شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بافت، تصریح کرد: تسهیلات برای احداث استخر پروش ماهی بصورت بلند مدت و یارانه دار به افراد دارای شرایط مانند دارا بودن منابع آبی مورد قبول با اخذ مجوز پرورش ماهی پرداخت می شود.
وی تسهیلات بخش شیلات را بدون سقف پرداخت و بیش از یک میلیارد ریال بیان کرد و گفت: جهاد کشاورزی شهرستان بافت نیز با رهاسازی 60 تا 70 هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی آزاد بصورت دولتی و در دو مرحله اقدام به پرورش ماهی می کند.
نخعی افزود: پیش بینی می شود جهاد کشاورزی بافت و بهره برداران بخش شیلات این شهرستان در سال آینده حدود 200 هزار قطعه بچه ماهی را در استخرها و منابع آبی آزاد این شهرستان رهاسازی کنند.
وی با بیان اینکه بافت از منابع آبی مناسبی به منظور پرورش ماهی برخوردار است، از تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی خواست در زمینه پرورش ماهی سرمایه گذاری کنند.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بافت با اشاره به درآمدزایی صنعت پرورش ماهی از افزایش حمایت های لازم از بهره برداران این بخش خبر داد.
وی همچنین از کشاورزانی که منابع آبی مشترک دارند خواست به منظور گرفتن مجوز پرورش ماهی اقدام کنند

دیدگاه خود را بیان کنید