امضای تفاهمنامه دانشگاه دریانوردی چابهار با اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان

سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

امضای تفاهمنامه دانشگاه دریانوردی چابهار با اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان
خبرگزاری فارس از چابهار، صبح امروز رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در جلسه‎ای که با حضور مدیر کل شیلات استان سیستان و بلوچستان و اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه فقط نباید به امضای تفاهمنامه بین ارگان‎ها و سازمان‎های مختلف اکتفا کرد اظهار داشت: باید طرح‌ها و پروژه‎های پژوهشی را براساس شرایط محیطی و عملی طراحی و عملیاتی کنیم.
امین بهزادمهر تصریح کرد: با توجه به شناختی که از اداره کل شیلات استان داریم مطمئن هستیم که بطور حتم می‎توانند با همکاری و همدلی بیشتر بستر را برای انجام کارهای زیر بنایی پژوهشی و بسیاری از تفاهم نامه های امضا شده آماده سازند.
وی با تاکید بر کمک‎های دولتی که قرار است به مباحث پژوهشی در جامعه صورت گیرد تاکید کرد: باید با هم افزایی با ادراه کل شیلات سیستان و بلوچستان بتوانند این موارد را نهادینه کنیم.
رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار مهم‎ترین مفاد تفاهمنامه آموزشی و پژوهشی دوجانبه بین این دانشگاه و اداره کل شیلات استان را به ایجاد آزمایشگاه‎های محصولات دریایی و همکاری دو جانبه در این خصوص برشمرد و افزود: با عملیاتی شدن بندهای این تفاهم نامه بتوانیم به استانداردهای لازم در راستای صادرات و واردات محصولات شیلاتی دست پیدا کنیم.
مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان در ادامه این جلسه با تاکید بر رویکرد علم محوری در توسعه صنایع شیلاتی و دریایی تصریح کرد: اداره کل شیلات با علم بر اینکه می‎توانند با همکاری دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار مشکلاتی که ممکن است در بحث تحقیقات شیلات وجود داشته باشد را مرتفع کند درصدد است تا با همکاری و همدلی دو جانبه برنامه‎های هدفمند و قابل اجرا در راستای نفع مردم صیاد منطقه گام بردارد.
محسن علی گلشنی، شناخت نیازمندی‎های دو طرف و پیدا کردن راه حل برای هر کدام از آنها را از مهم‎ترین اهداف این تفاهمنامه عنوان و خاطرنشان کرد: نباید فقط محدود به کارهای بزرگ شویم و باید با انجام کارهای پژوهشی زیر بنایی کارهای ماندگاری را در منطقه برای توسعه و آبادانی عملیاتی کنیم.
وی همچنین به بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار اشاره کرد و اذعان داشت: این دانشگاه با ظرفیت بالای آموزشی و پژوهشی بهمراه توانایی هایی تخصصی اداره کل شیلات می توانیم از این پتانسیل ها که ظرفیت بالای تولیدی را دارا است در راستای توسعه و رونق صنعت شیلات و دریانوردی بهره‎مند شویم

دیدگاه خود را بیان کنید