ایرانی‌ها یک ششم ژاپنی‌ها ماهی مصرف می‌کنند

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۸ بازدید

ایرانی‌ها یک ششم ژاپنی‌ها ماهی مصرف می‌کنند

ایسنا نوشت:

یک دکترای دامپزشکی و رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دام و طیور دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در ایران بسیار پایین است،گفت: سرانه مصرف آبزیان در ایران یک ششم کشور ژاپن است.

دکتر رحیم خالقیان گفت: سرانه مصرف استفاده از گوشت آبزیان در کشورهای مختلف، متفاوت است، به طوری که متوسط مصرف سرانه آن در ایران 10 کیلو‌گرم است، در حالی که در کشور ژاپن این رقم به 60 کیلو می‌رسد.
وی، اظهار کرد: مصرف گوشت آبزیان در برنامه غذایی انسان‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امروزه استفاده درمانی از آن در دنیا در حال افزایش است.
وی با بیان اینکه مصرف گوشت سفید،استفاده درمانی بسیاری دارد، تصریح کرد: گوشت آبزیان باعث کاهش موارد سکته‌های قلبی، درمان فشار خون، تصلب شرایین و بسیاری از سرطان‌ها می‌شود، همچنین مصرف آن برای زنان باردار مفید است.
خالقیان اظهار کرد: گوشت آبزیان به علت برخورداری از ترکیبات امگا 3، باعث جلوگیری از بروز انواع سرطان‌ها در انسان می‌شود و به علت وجود مواد مدنی موجود در آن، افزایش ضریب هوشی کودکان را به همراه دارد.
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دام و طیور دامپزشکی استان سمنان، ضمن توصیه به مصرف گوشت انواع آبزیان، افزود: توصیه‌ای که معمولأ پزشکان و کارشناسان تغذیه می‌کنند، این است که هفته‌ای دو روز گوشت آبزیان را استفاده کنند

دیدگاه خود را بیان کنید