قرارگرفتن ماهی در سبد غذایی خانواده مهمترین هدف شیلات زنجان است

سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۱۰۴ بازدید

قرارگرفتن ماهی در سبد غذایی خانواده مهمترین هدف شیلات زنجان است
صیادبورانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق هماهنگی های به عمل آمده، دوره دو روزه آشنایی با طبخ آبزیان با استقبال چشمگیر پرسنل بیمارستان آیت الله موسوی زنجان مواجه شد.

وی یادآورشد: در این دوره روش های مختلف طبخ ماهی قزل آلا، میگو و کپور ماهی با طبخ 13 نوع خوراک ماهی از جمله، قلیه ماهی، ماهی شکم پر، کاناپ، لازانیا، سوپ میگو، کباب ماهی، کوکتل میگو، شینسل ماهی، کوفته ماهی، متیلف، موس ماهی، موساکا و سرخ کردن میگو آموزش داده شد.

صیادبورانی تصریح کرد: با توجه به اینکه ماهی را به عنوان غذای سلامت در کل دنیا می شناسند لذا یادگیری نحوه گنجاندن این پروتئین مفید در سبد غذایی خانواده ها و توسط دست اندرکاران سلامت می تواند موجب ترویج مصرف آن بیش از پیش باشد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: در این دوره آموزشی که 100 نفر روز از پرستاران، پزشکان و آشپزهای این بیمارستان حضور داشتند علاوه بر آشنایی با روش های طبخ ماهی، طریقه فیله کردن ماهی و پاک کردن میگو نیز آموزش داده شد.

صیادبورانی خاطرنشان کرد: سایر مراکز اداری، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی این استان نیز می توانند جهت برگزاری کلاس های مشابه با شماره تلفن 4137236 هماهنگی لازم را انجام دهند

دیدگاه خود را بیان کنید