نخستين آمارنامه دريايي کشور منتشر مي شود

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۹۴ بازدید

نخستين آمارنامه دريايي کشور منتشر مي شود
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از انتشار نخستین آمارنامه دریایی کشور خبر داد.
دکتر محمد سعید سیف اظهار داشت : این آمارنامه شامل شاخص های اصلی آماری دریای کشور در حوزه های شیلات، کشتی سازی، حمل و نقل دریایی، بنادر، کشتیرانی، مواد و تجهیزات، گردشگری دریایی و محیط زیست دریایی است و به صورت سالانه از سال جاری منتشر می شود
وی درباره اهداف انتشار این آمارنامه افزود: هم افزایی میان ارگانهای دریایی و بهره گیری از توانمندی های موجود دریایی کشور از مهم ترین اهداف انتشار این آمارنامه است و اطلاعات موجود در آن می تواند مبنای مناسبی برای کلیه تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های سازمانها و مراکز دولتی و خصوصی دریایی باشد.
سیف تصریح کرد: گستردگی صنایع دریایی و منابع ارزشمند آن ها ایجاب می کند که بتوان با طبقه بندی مناسب و بررسی گلوگاه ها و مشکلات حوزه علوم و فنون دریایی گامی بلند در جهت توسعه فناوری های دریایی کشور برداشت.
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی همچنین بر لزوم توجه بیشتر به صنایع دریایی کشور در جهت افزایش قدرت اقتصادی و اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: انتشار و به روز رسانی این آمارنامه می تواند کمک شایانی به فعالان این حوزه کند و گام موثری در چارچوب معرفی صنایع دریایی در کشور است.
وی در پایان گفت: نخستین آمارنامه صنایع دریایی در مراحل نهایی تجمیع اطلاعات و مطالعات تطبیقی است و امیدواریم تا دو ماه آینده منتشر شود
واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید