بهره‌وری و ارزش افزوده حلقه‌ مفقوده صنعت شیلات است

سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید
بهره‌وری و ارزش افزوده حلقه‌ مفقوده صنعت شیلات است
استاندار خوزستان، بهره‌وری و ارزش افزوده را از حلقه‌های مفقوده در بخش شیلات استان دانست.
عبدالحسن مقتدایی در افتتاحیه همایش ملی منطقه‌ای آبزی‌پروری ماهیان دریایی که در اهواز برگزار شد، با بیان این‌که بهره‌وری و ارزش افزوده از موارد مفقوده شیلات است، اظهارکرد: باید در اجرای طرح‌ها تمام موارد را در نظر بگیریم و حقوق همه از جمله حقوق همسایه‌ها را رعایت کنیم و این تضمین کننده سرمایه‌گذاری و همچنین تضمین کننده این است که در آینده در تعارض قرار نگیریم.
وی افزود: باید تمام تلاش‌ها در پایان به بهره‌وری ختم شود و بهره‌برداری غیرصحیح موجب می‌شود که از تمام مزیت‌های یک طرح استفاده نشود.

مقتدایی با بیان این‌که در خصوص برگزاری این همایش تأکید جدی وجود داشت، افزود: در استان نسبت به برگزاری همایش‌هایی که دربرگیرنده مشترکاتی بین بخش‌های مختلف است، تاکید وجود دارد و برگزاری چنین همایش‌هایی برای استان سودمند است.
وی با اشاره به برگزاری همایش بررسی طرح 550 هزار هکتاری تصریح کرد: بسیاری از مقالات و پنل‌های برگزارشده در این همایش، ابعاد فنی و مختلف این طرح را نشان داد که این مساله موجب تقویت طرح می‌شود.
مقتدایی تصریح کرد: در همایش آبزی پروری نیز موضوعاتی همچون آبزی‌پروری، محیط زیست و مصرف‌کنندگان را در بر می‌گیرد و موضوعاتی مانند مسایل جغرافیایی، سرمایه گذاری و الزامات زیست محیطی باید مدنظر قرار بگیرد و اگر به این موارد توجه نشود، این موارد در آینده در تعارض با یکدیگر قرار خواهند گرفت.
وی ادامه داد: در مخازن مشترک گاز و نفت، بدون توجه به موضوعات دیگر به دلیل رقابت، شتاب در برداشت وجود داشت و توجه نکردیم که تمام این منابع، متعلق به بشر است و اثرات آن به بشر باز می‌گردد و در مسجد سلیمان نیز در صد سال گذشته بی مهابا نفت برداشت می‌شد که اکنون در نتیجه این برداشت‌‌ها، معضلاتی را شاهد هستیم.
استاندار خوزستان با اشاره به تشکیل ستاد توسعه شیلات در استان گفت: امیدواریم خروجی این همایش قطعنامه‌ای راهگشا در استان و برای تصمیم‌گیری در شورای برنامه ریزی استان باشد.
در حاشیه این همایش نمایشگاهی با حضور شرکت های فعال در این حوزه در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برپا شده است

منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

دیدگاه خود را بیان کنید