استخر دو منظوره در شهرستان کوثر افتتاح شد

سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۹۱ بازدید

استخر دو منظوره در شهرستان کوثر افتتاح شد
استخر دو منظوره پرورش ماهیان گرمابی در روستای هشین شهرستان کوثر با حضور برخی مسوولان این شهرستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
مدیر جهاد کشاورزی کوثر در حاشیه این مراسم گفت: این استخر با مساحت 340 مترمربع علاوه بر ذخیره آب مورد نیاز کشاورزی، چهار هزار قطعه ماهی قزل آلا در آن پرورش داده می شود.
غفار شعبانی با بیان این که ظرفیت تولید این استخر سالانه هشت تن ماهی سردابی است، افزود: برای ساخت این استخر دو منظوره 110 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به این که استخرهای دو منظوره نقش مهمی در تولید آبزیان این شهرستان دارد، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون 78 هزار قطعه بچه ماهی سردابی در منابع آبی این شهرستان رهاسازی شده است.

این مسئول ادامه داد: این ماهیان در 10 مرکز تکثیر و پرورش ماهیان سردابی شهرستان و با هدف بهره برداری شیلاتی از واحدهای پرورش ماهی و نیز تامین گوشت ماهی مردم این شهرستان رهاسازی شد.

رئیس جهاد کشاورزی کوثر گفت: وزن بچه ماهی های رهاسازی شده یک تا 10 گرم بود که پس از 16 تا 24 ماه ماهیان سردابی قابل برداشت خواهند شد.

وی افزود: پرورش ماهیان گرمابی در کوثر با استقبال فعالان این عرصه همراه بوده و هم اکنون بخش پرورش ماهیان گرمابی نسبت به سال های گذشته حدود چهار برابر افزایش داشته است.

او خاطرنشان کرد: حدود 55 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در امر پرورش ماهی در کوثر فعالیت دارند
منبع : شبکه اطلاع رسانی دانا

دیدگاه خود را بیان کنید