سمپوزیوم بین‌المللی میگو در استان بوشهر برگزار می‌شود

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

سمپوزیوم بین‌المللی میگو در استان بوشهر برگزار می‌شود
رئیس پژوهشکده میگوی کشور گفت: با هدف هم‌اندیشی و تبادل نظر در مورد رویکردها و راهبردهای جهانی توسعه پایدار صنعت میگو، با حضور اندیشمندان بین‌المللی سمپوزیوم بین‌المللی میگو اردیبهشت ۱۳۹۴ برگزارمی‌شود.
خسرو آیین جمشید در بوشهر با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های توسعه استان بوشهر پرورش میگو است اظهار کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در پرورش ابزیان به ویژه میگو است.
وی با اشاره به اینکه 60هزار هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش آبزیان شناسایی شده تصریح کرد: اکنون بیش از 75 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود که این مهم در یک برنامه کوتاه مدت به 2 برابر افزایش می‌یابد.
رئیس پژوهشکده میگوی کشور از برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی میگو در استان بوشهر خبر داد و گفت: پژوهشکده میگوی کشور با هدف هم‌اندیشی و تبادل نظر در مورد رویکردها و راهبردهای جهانی توسعه پایدار صنعت میگو و با مشارکت محققان و فعالان صنعت میگوی جمهوری اسلامی ایران و سایر اندیشمندان بین‌المللی 8 تا 10 اردیبهشت1394 در نظر دارد سمپوزیوم بین المللی میگو 2015 را برگزار کند.

آیین جمشید افزود: این سمپوزیوم در قالب سخنرانی‌های کلیدی بصورت میزگرد و با مشارکت صاحب نظران، سخنرانی‌های انتخابی از بین مقالات ارسال شده، ارائه پوستر، نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی، محورهای سمپوزیوم بین‌المللی میگو را برشمرد و گفت: این محورها شامل آبزی پروری و توسعه پایدار، اصلاح نژاد و ژنتیک، مهندسی آبزیان و مکانیزاسیون، بهداشت، بیماری‌ها و ایمنی زیستی، فناوریهای نوین، نانو، زیست شناسی و بوم شناسی، مدیریت وارزیابی ذخایر، محیط زیست و توسعه پایدار، بازار یابی و مطالعات اقتصادی اجتماعی و فرآوری و تولید محصولات نوین است.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور افزود: کارگاه‌های آموزشی شامل، اصلاح نژاد میگو و مشکلات تلاقی‌های درون گروهی، توسط یکی ازاستادان دانشگاه کانادا و کارگاه پرورش متراکم میگو، توسط متخصصان این حوزه از جامعه جهانی آبزی پروری برگزار می‌شود.

آیین جمشید خاطرنشان کرد: تاکنون محققان و شرکت‌های مختلفی از 17 کشور‏، از چهار قاره آسیا، آمریکا، اروپا و آفریقا درخواست شرکت در سمپوزیوم را به پژوهشکده میگو اعلام کرده‌اند.

وی افزود: شبکه آبزی پروری آسیا اقیانوسیه، NACA و جامعه جهانی آبزی پروری، World Aquaculture Society، آمادگی خود را برای حمایت و مشارکت در برگزاری این سمپوزیوم اعلام کرده است
منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید