مزارع آلوده به ویروس وی.اچ.اس ضدعفونی شد

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۹۸ بازدید

مزارع آلوده به ویروس وی.اچ.اس ضدعفونی شد
مدیر شیلات کهگیلویه و بویراحمد گفت: مزارع پرورش ماهی آلوده به ویروس وی.اچ.اس کهگیلویه و بویراحمد ضدعفونی شدند -
سیدغلام‌عباس موسوی‌نژاد در یاسوج با اشاره به بروز بیماری وی.اچ.اس در برخی مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به منظور کاهش خسارات وارده به مزرعه‌داران و جبران این خسارات، رایزنی‌هایی با مسئولان استانی و کشوری انجام شده است.
مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: به منظور کنترل این بیماری با هماهنگی مزرعه‌داران در مزارع آلوده، آیش یک ماهه صورت گرفته است.
موسوی‌نژاد با بیان اینکه در همین راستا مکاتباتی با استاندار و نمایندگان بویراحمد و کهگیلویه نیز داشتیم تا رایزنی‌های لازم را با مسئولان کشوری در این رابطه داشته باشند، بیان کرد: امیدواریم با تلاش‌‌هایی که در این راستا صورت گرفته، وزارت کشور و ستاد بحران کشور همکاری لازم را در جبران خسارات به مزرعه‌داران انجام دهند.

مدیر شیلات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این بیماری به هیچ وجه مشکلی برای انسان بوجود نمی‌آورد، ابراز داشت: اخباری که در برخی سایت‌ها مبنی بر عدم استفاده از ماهی به دلیل بروز این بیماری منتشر شد به هیچ وجه مورد تایید نیست و مردم می‌توانند با خیال راحت ماهی مصرف کنند.

وی از مزرعه‌داران پرورش ماهی خواست تا موارد ایمنی را در مزارع خود رعایت کنند و از ورود احشام و افراد غیرمجاز به حریم ممنوعه مزارع خودداری کنند.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: رعایت اصول ایمنی، کلرزنی و شعله‌دهی مستقیم از راهکاریهای مبارزه با این بیماری در مزارع است.
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید