پرداخت 100 میلیارد ریال تسهیلات به مزارع پرورش ماهی لرستان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۰ بازدید

برای توسعه فعالیت های مزارع پرورش ماهی استان لرستان 100 میلیارد ریال تسهیلات بانكی طی سال جاری به این مراكز تولیدی پرداخت شده است

بیرانوند درگفت و گو با خبرنگار باشگاه با اشاره به اینكه با پرداخت این تسهیلات زمینه لازم برای افزایش یك ‌هزار و 700 تن ظرفت تولید ماهی پرورشی در سطح استان لرستان فراهم می‌شود اظهار داشت: استان لرستان در زمینه تولید و تكثیر بچه ماهی با تولید 102 میلیون قطعه بچه ماهی در سال، نخستین استان كشور در این زمینه محسوب می شود.

بیرانوند با اشاره به اینكه 240 میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا سالانه در كشور تولید و تكثیر می‌شود، افزود: لرستان دارای 400 مزرعه و سه مجتمع پرورش ماهی فعال است كه سالانه حدود 15 هزار تن ماهی پرورشی سرد آبی و گرم آبی تولید و به بازار عرضه می كنند.

مدیر شیلات استان لرستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ، میزان تولید ماهی پرورشی سرد آبی و گرم آبی استان تا پایان سال جاری به 15 هزار و 500 تن می‌رسد.

وی اظهار داشت: در كشور 90 هزار و 475 تن ماهی پرورشی سرد آبی و گرم آبی تولید می‌شود كه 13 درصد این میزان ماهی معادل 11 هزار و 875 تن در لرستان تولید می‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید