برگزاری کلاس طبخ آبزیان در شهرستان خاش

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

مدیر کل شیلات سیستان: کلاس طبخ آبزیان در شهرستان خاش برگزار شد

خمر امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: شهرستان خاش در مجاورت کوه تفتان با آب و هوای مناسب برای پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی یکی از قطب‌های مهم پرورش آبزیان محسوب می‌شود

وی افزود: با توجه به اینکه استخرهای پرورش ماهی در این منطقه سال به سال در حال افزایش بوده و لازم است که بانوان این شهرستان با روش‌های جدید طبخ آبزیان بیشتر آشنا شوند.

خمر گفت: بدین منظور یک دوره طبخ آبزیان از امروز در دبیرستان کاردانش دخترانه این شهرستان خاش آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد داشت.

مدیرکل شیلات سیستان ادامه داد: ماهی به عنوان یک فرآورده بسیار با ارزش و پرطرفدار از جایگاه ویژه‌ای در سبد غذایی مردم برخوردار است و به دلیل داشتن مواد پروتینی ویتامین‌ها و چربی غیر اشباع شده(امگا3)مورد نیاز در رژیم غذایی انسان‌ها به عنوان یک غذایی ایده‌حال به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی دو روزه تعداد 150نفر از بانوان شهرستان خاش زیر نظر مدرس اعزامی از سازمان شیلات ایران با روش‌های جدید طبخ آبزیان انواع آبزیان آشنا شدند.

مدیر کل شیلات سیستان بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون این دوره‌ها در شهرستان‌های زابل، زاهدان، سراوان، سیب سوران و زابلی برگزار شده و در دیگر شهرستان‌های استان هم این دوره‌ها برگزار خواهد شد

دیدگاه خود را بیان کنید