طرح لیبل گذاری آبزیان به زودی اجرایی می شود

چهار‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
طرح لیبل گذاری آبزیان به زودی اجرایی می شود

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر فرآورده های گوشتی که در بازار عرضه می شود، دارای لیبل است که این طرح در فرآورده های آبزیان مشاهده نمی شود که بزودی این طرح برای آبزیان هم اجرایی می شود.

دکتر سید محمد مهدی احمدی، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر یک کارگاه بسته بندی برای آبزیان (ماهی قزل آلا) وجود دارد که بعد از نصب تجهیزات و اخذ پروانه بهداشتی، این محصول به صورت لیبل دار در بازار توزیع می شود.

وی ضمن توصیه به شهروندان که از خرید فرآورده های خام دامی بدون لیبل به طور جدی خودداری کنند، به طرح ادغام برخی از کشتارگاه ها اشاره کرد و افزود: این امر مستلزم آن است که کشتارگاه صنعتی بجنورد بتواند با تمام ظرفیت فعالیت کند

دکتر احمدی با اشاره به اینکه بخش بسته بندی و قطعه بندی کشتارگاه صنعتی بجنورد باید راه اندازی شود، ادامه داد: با راه اندازی این بخش ها، توان صادرات گوشت به سایر مناطق نیز به وجود خواهد آمد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اظهارداشت: متصدی کشتارگاه صنعتی بجنورد شهرداری است اما در حال حاضر شهرداری با محدودیت مالی مواجه است.

وی با اشاره به روند ساخت آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر این پروژه دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی است و به زودی ساختمان آن تکمیل خواهد شد و در دهه فجر سال جاری افتتاح می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: راه اندازی داروخانه های دامپزشکی در قسمت های مختلف این استان منوط بر این است که صرفه اقتصادی نیز داشته باشد.

وی تاکید کرد: در قسمت هایی که داروخانه دامپزشکی وجود ندارد نیاز دارویی دام ها از طریق پست های دامپزشکی تامین می شود.

دکتر احمدی با اشاره به کمبود کارشناس دامپزشکی در خراسان شمالی اظهارداشت: استان با کمبود نیروی نظارتی مواجه است اما تامین نیرو نیاز به اخذ مجوز سازمان نیروی استخدامی است

منبع : شبستان

دیدگاه خود را بیان کنید