افزايش 18 درصدي توليد ماهيان زينتي در خراسان جنوبي

سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۴ بازدید


واحد مرکزی خبر:تولید ماهیان زینتی امسال در خراسان جنوبی 18 درصد افزایش یافت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت : امسال تولید این گونه ماهی ها به 730 هزار قطعه می رسد در حالی که پارسال 617 هزار قطعه ماهی زینتی در خراسان جنوبی تولید شده است.
آقای هادربادی افزود : میزان گوشت تولیدی از پرورش آبزیان در 11 ماه امسال 700 تن بوده است که پیش بینی می شود تا پایان امسال 50 تن افزایش یابد.
به منظور ترویج فرهنگ تولید آبزیان در استان و افزایش تولید با استفاده از مکانیزاسیون در مزارع پرورش ماهی تا کنون بیش از 30 طرح الگویی اجرا شده است.
پارسال 930 هزار قطعه بچه ماهی سردابی و گرم آبی در مزارع پرورشی ، استخرهای دو منظور و آب بندانهای سطح استان رها سازی شده است.
وی تولید پروتئین سالم و مرغوب ، ایجاد اشتغال و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی از طریق کاهش مصرف کودهای شیمیایی در مزارع کشاورزی را از جمله اهداف پرورش آبزیان عنوان کرد.
امسال 250 هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی بصورت یارانه ای در منابع آبی و استخرهای دو منظوره رها سازی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اجرای طرحهای پایلوت ماهی قزال آلا در شهرستانها و اجرای صید نمایشی به منظور آشنایی کشاورزان با نحوه پرورش آبزیان و ترویج فعالیتهای آبزی پروری در روستاها ، برگزاری دوره های ترویجی و بازدیدهای داخل و خارج استان برای پرورش دهندگان و کشاورزان ، چاپ بروشورهای ترویجی و تکثیر و پرورش آبزیان از جمله اقدامات این سازمان در زمینه پرورش آبزیان اعلام کرد.
استان خراسان جنوبی علیرغم کمبود آب و کم شدن منابع آبی و خشکسالیهای متعدد هم اکنون رتبه 14 تولید ماهیان گرم آبی در کشور را به خود اختصاص داده است

دیدگاه خود را بیان کنید