400 تن انواع ماهی از دریاچه پشت سد ارس صید شد

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۴ بازدید

400 تن انواع ماهی از دریاچه پشت سد ارس صید شد
رئیس اداره شیلات پلدشت گفت: 400 تن انواع ماهی از دریاچه پشت سد ارس در این شهرستان صید شد.
حسین عیسی زاده اظهار کرد: دریاچه پشت سد ارس پلدشت بزرگ ترین منبع تولید انواع آبزیان در آذربایجان غربی است و از آغاز فصل صید ماهی تاکنون این مقدار انواع ماهی توسط شرکت های بهره بردار صید و به بازار مصرف در سراسر کشور عرضه شده است.
وی افزود: پیش بینی می شود صید انواع ماهی توسط تعاونی های صید و صیادی پلدشت تا نیمه اول اردیبهشت ماه سال آینده به بیش از سه هزار تن برسد.
عیسی زاده اضافه کرد: کپور، آمور، صوف، بیکت، فیتوفاک، سیاه ماهی، ماش و زودپر از جمله ماهیانی هستند که از پشت دریاچه سد ارس صید می شوند.

فرماندار پلدشت هم به خبرنگاران گفت: پشت دریاچه سد ارس بزرگ ترین منبع تولید انواع ماهی آبزی در سطح آذربایجان غربی است و به دلیل داشتن منابع آبی فراوان یکی از مراکز مستعد برای تکثیر و پرورش انواع ماهیان گرمابی در کشور است.

رضا عبدالله نژاد افزود: امسال برای توسعه این مرکز تکثیر 500 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی گفت: دو تعاونی صید و صیادی با 384 نفر عضو در زمینه صید ماهی در این منبع آبی فعالیت می کنند که در فصل صید از طریق ارسال به سایر نقاط کشور برای یک هزار نفر به طور مستقیم زمینه اشتغال فراهم می شود.

دریاچه پشت سد ارس پلدشت بزرگ ترین منبع آبی آذربایجان غربی است که سالانه به طور میانگین یک هزار و 800 تن انواع ماهی تولید می شود.

شهرستان پلدشت با بیش از 40 هزار نفر جمعیت در 263 کیلومتری شمال آذربایجان غربی واقع است
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید