20 درصد ماهیان گرمابی کشور در رامسر پرورش می یابند

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۱۰۳ بازدید


خبرنگار مهر، حسن حبیب نژاد بعد از ظهر جمعه در آیین افتتاح مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در رامسر افزود: در زمینه پرورش ماهیان قزل آلا مازندران رتبه دوم کشور را دارد و پرورش آبزی پروری با توجه به همت سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت دولت در سال بیش از 60 تن است و ما می توانیم در استان توسعه متوازن و پایدار داشته باشیم و نه با شتاب زیاد که دچار مشکل شده یا بصورت کند که نتوانیم به اهداف خود برسیم.

حبیب نژاد اضافه کرد: گام اول شناخت وضع موجود استان و ظرفیت ها برای آبزی پروری است چرا که باید بدانیم چه امکاناتی داریم و در گام بعدی نیز برنامه ریزی بر اساس طرح و برنامه صورت گیرد و این رویکردی است که در استان دنبال می کنیم تا به افق 1404 برسیم.

مدیرکل شیلات مازندران ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که استان مازندران در راستای پرورش ماهی خاویاری و سایر گونه های ماهی از ظرفیت بیسار بالایی برخوردار است.

وی عنوان کرد: در سال های اخیرحدود چهار هزار تن افزایش تولید آبزی پروری داشتیم و این توسعه اگر با برنامه ریزی در زمینه صادرات همراه نشود امکان دارد با تهدید های پیش بینی نشده روبرو شویم، لذا باید بدنبال جذب بازار های جهانی و صادرات باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود به فرصت های شغلی دریایی اشاره کرد و گفت : یکی از این فرصت ها استفاده از اراضی نزدیک به ساحل دریا و پرورش ماهیان مختلف است که در برخی از شهرستان های استان از جمله رامسر جانمایی شده است و در این زمینه شیلات این آمادگی را با تمام توان در زمینه تخصص های لازم با رعایت استاندار د های بین المللی برای کسانی که حدود 50 درصد آورده شخصی برای ایجاد مزرعه پرورش ماهی داشته باشند دارد.

این مقام مسئول گفت : فرصت دیگری که در استان مازندران وجود دارد ، وجود آب شور در دریای خزر برای آبزی پروری است که باید در این زمینه استفاده بهینه شود چرا که این موارد از جمله ظرفیت های بالای استان مازندران است و در این زمینه باید فعالیت تخصصی انجام داد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت : ما در استان مازندران به دنبال این هستیم تا همه ظرفیت های غیر فعال را با هدف تولید ثروت فعال کنیم که این هدف ایجاد ثروت و اشتغال را با همت جوانان منطقه به بار می نشانیم

دیدگاه خود را بیان کنید