تعداد مزارع پرورش ماهیان سردابی به 370 مزرعه افزایش می‌یابد

پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
تعداد مزارع پرورش ماهیان سردابی به 370 مزرعه افزایش می‌یابد

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: تا پایان امسال تعداد مزارع پرورش ماهیان سردابی در استان اردبیل به 370 مزرعه می‌رسد

میر آرمان واعظی عصر امروز در جریان بازدید از مراحل توسعه مزارع پرورش آبزیان در اردبیل اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم از این تعداد مزرعه بیش از چهار هزار و 300 تن ماهی با کیفیت برداشت کرده و تحویل بازارهای داخلی و خارجی کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 300 مزرعه پرورش ماهیان سردابی در استان اردبیل دایر شده است، تصریح کرد: تلاشمان بر این است تا استان اردبیل را به قطب پرورش ماهیان سردابی در کشور تبدیل کنیم که این کار با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب از مطلوبیت خاصی برخوردار است

مدیرکل شیلات استان گفت: در حال حاضر میزان تولید ماهیان سردابی بیش از چهار هزار تن است که قطعاً ما آمادگی داریم در مزارع کشاورزی که زارعان از آب چاه استفاده می‌کنند، دو منظوره استفاده کرده و پرورش آبزیان را توسعه و ترویج دهیم.

واعظی افزود: در کنار تولید آبزیان در این مزارع که دارای آب‌ به اندازه کافی هستند، از این طریق می‌توانیم در تولید و تزریق کود ارگانیک مورد نیاز از طریق پرورش این ماهیان وارد مزارع کشت و زرع کشاورزان کنیم تا به عنوان کود طبیعی از آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: از طریق صنعت پرورش آبزیان در استان اردبیل به ویژه توسعه مزارع آبزی‌پروری سردابی برای 3 هزار نفر فرصت اشتغال مناسب فراهم آمده که این ظرفیت قابل افزایش است.

واعظی به کیفیت بالای آب در استان اردبیل و ضرورت توسعه آبزیان اشاره کرد و ادامه داد: ما علاوه بر زنده‌ فروشی بیش از 500 تن ماهیان سردابی را به کشور آذربایجان صادر کردیم به طوری که امیدواریم تا پایان امسال این رقم افزایش یابد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل اضافه کرد: تعداد مزارع پرورش ماهیان سردابی تا پایان امسال به 370 مورد افزایش یافته و ظرفیت تولید نیز تا 4 هزار و 300 تن قابل افزایش است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید