مرگ سالانه 15 صیاد غیرمجاز در گیلان

یک‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۹۶ بازدید


سعیدی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به غرق شدن یک فروند قایق موتوری در آب‌های ساحلی رودسر، اظهار کرد: دو نفری که اخیراً غرق شدند احتمال می‌دهیم صیاد غیرمجاز باشند و این حادثه در شب اتفاق افتاده که به مانع صیادی در دریا برخورد کردند و غرق شدند.
وی با ابراز تاسف از حادثه مرگبار دو سرنشین قایق موتوری مذکور تصریح کرد: متاثر می‌شویم از اینکه چنین اتفاق ناگواری برای جوانان رخ می‌دهد و سعی می‌کنیم از این کار جلوگیری شود.
مدیرکل شیلات گیلان، با اشاره به اینکه ما حاضر به مرگ کسی نیستیم، یادآور شد: اگر هماهنگ می‌شد می‌توانستیم به این جوانان کمک کنیم اما اینها در پناه ما نیستند و از وضعیت آنها بی‌اطلاع هستیم و اگر حادثه‌ای رخ دهد به دلیل اینکه اطلاعی از فعالیت شبانه اینگونه افراد نداریم منجر به فوت آنها می‌شود.
وی با بیان اینکه در طول سال حدود 10 تا 15 نفر غرق‌شده‌های صیادان غیر مجاز گیلان را در دریا داریم، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم چنین اتفاقی نیفتد و حادثه اخیر نیز در تاریکی شب رخ داد و ما اطلاع نداشتیم و پس از متوجه شدن کمک کردیم و از طریق شرکت تعاونی صیادی بخش خصوص جسد یکی از غرق شدگان قایق موتوری پیدا شده و امیدواریم نفر دوم نیز هر چه زودتر پیدا شود تا خانواده‌اش از نگرانی بیرون آید.
به گفته سعیدی، قایق دو جوان مذکور شبانه به موانع و تور شرکت تعاونی پره صیادی «گسکرمحله» برخورد کرد که منجر به مرگ آنها شده است.
وی صید غیر مجاز را از معضلات کشور و گیلان نامید و افزود: شاهد هجمه‌ای در این بخش هستیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: از ساحل‌نشینان و کسانی که در حاشیه دریا زندگی می‌کنند تقاضا داریم کمک کنند و با رعایت قوانین و مقررات و صید و صیادی شاهد بهره‌برداری پایدار در دریا باشیم و به حفظ ذخایر و بازسازی دریای خزر کمک کنیم.
وی با بیان اینکه نباید گونه‌های در حال انقراض صید شوند، متذکر شد: برای حفظ این ذخایر ارزشمند باید کمک کنیم زیرا تنها مربوط به نسل ما نیست و باید آنها را تحویل نسل آینده دهیم.

دیدگاه خود را بیان کنید