‌استحصال 410 تن انواع آبزی در 23 مزرعه پرورش ماهی آستارا

دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

‌استحصال 410 تن انواع آبزی در 23 مزرعه پرورش ماهی آستارا
رئیس اداره شیلات بندر مرزی آستارا گفت: در سال گذشته 410 تن انواع آبزیان در 23 مزرعه پرورش ماهی این شهرستان استحصال شده است.
صادق خاصی پور خاطر نشان کرد: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال 1391 از لحاظ مقدار 10 درصد افزایش داشته که علاوه بر عرضه به بازار داخلی به سایر کشورها صادر شده است.
وی روش های پرورش ماهی را در این مزارع متنوع عنوان کرد و ادامه داد: ماهیان خاویاری (فیل ماهی)، قزل‌آلا و انواع کپور ماهیان (کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ هد)، عمده آبزیان پرورش یافته در این مزارع هستند.
خاصی پور در بخش دیگر سخنان خود به تفکیک مزارع فعال در سطح شهرستان اشاره کرد و توضیح داد: در دو مزرعه پرورش و تولید ماهیان خاویاری 50.4 تن فیل ماهی، در 6 آب بندان 239.9 تن انواع کپور ماهیان، در 3 مزرعه گرمابی (خاکی) 5.6 تن انواع کپور ماهیان، در 8 مزرعه سردآبی 106.6 تن ماهی قزل آلا و در 4 مزرعه کشت توام برنج و ماهی 7.5 تن انواع کپور ماهیان بدست آمد.
وی ‌از شهرستان آستارا به عنوان یکی از قطب های تولید آبزیان کشور نام برد و تصریح کرد: در 23 مزرعه مذکور برای 42 نفر به شکل مستقیم شغل ایجاد شده است.
به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی و بندری آستارا با بیش از 86 هزار نفر در غرب استان گیلان و 189 کیلومتری رشت و همجواری استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است و بازرگانی، کشاورزی، صیادی و دامداری مهم‌ترین روش کسب و کار و امرار معاش مردم منطقه را تشکیل می‌دهد
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید