دستگیری 78 صیاد غیرمجاز در گلستان

سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۸۴ بازدید

دستگیری 78 صیاد غیرمجاز در گلستان
فرمانده یگان حفاظت منابع شیلات استان گلستان گفت: 78 صیاد غیرمجاز سال‌گذشته از سوی مأموران این یگان دستگیر شدند
سرهنگ غفار سعیدی‌نسب اظهارکرد: صیادان غیرمجاز پارسال بابت توقیف قایق‌ها، آلات و ادوات صید و کشف و رهاسازی ماهیان، متحمل 38 میلیارد و 45 میلیون ریال زیان شدند.

وی اضافه کرد: با دستگیری متخلفان صید، 346 فقره پرونده به دادگاه ارسال شد.
وی در تشریح عملکرد یکساله یگان حفاظت شیلات گلستان گفت: در این مدت 3854 مورد گشت روزانه و شبانه و 2422 مرحله گشت ساحلی انجام شد.
وی افزود: در مجموع 43 هزار و 587 نفر ساعت گشت دریایی و ساحلی توسط مأموران یگان حفاظت در استان انجام شد.
وی تعداد بازرسی‌های انجام شده از صیدگاه، شناورها، بازار ماهی و ایست بازرسی‌ها را 6566 مورد عنوان کرد و افزود: در این مدت 646 مرحله گشت و عملیات مشترک با پایگاه‌ها، 137مرحله گشت و عملیات مشترک با ناجا (مرزبانی) برگزار شد.
فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان یادآور شد: در سال گذشته 2472 قطعه ماهی غضروفی که به صورت غیرمجاز صید شده بود، در دریا رها شد.
وی‌ افزود: در این مدت 89 فروند قایق پارویی بدون صاحب و 101 باب کومه صیادی غیرمجاز جمع‌آوری، 2118 رشته دام غضروفی و 65 هزار و 871 رشته دام استخوانی کشف و ضبط شد.
سعیدی‌نسب در ادامه یادآور شد: در سال گذشته 1991 کیلوگرم ماهی استخوانی غیرمجاز و 22 کیلوگرم ماهی غضروفی از صیادان غیرمجاز کشف شد.
به گفته وی، توقیف 45 فروند قایق پارویی، توقیف 11 فروند بدنه قایق موتوری، کشف 12 دستگاه GPS، توقیف 17 فروند قایق موتوری 48 تا 200 قوه اسب بخار و کشف 639 لیتر بنزین از دیگر فعالیت‌های انجام شده در یگان حفاظت شیلات گلستان است.
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزی شیلات گلستان گفت: برای استمرار و دوام فعالیت‌های یگان حفاظت منابع آبزی شیلات گلستان نیازمند حمایت‌های همه جانبه مسئولان امر در بحث‌های مختلف اعم از اعطای تجهیزات و افزایش تعداد نیروی انسانی مورد نیاز است.
طول سواحل دریای خزر در استان گلستان به حدود 100 کیلومتر می‌رسد و مأموران گشت دریایی حراست دریا به طور شبانه‌روزی وظیفه حفاظت از منابع عمومی آن را بر عهده دارند
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید