صید ماهیان استخوانی در آستارا 22 درصد کاهش یافت

سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

صید ماهیان استخوانی در آستارا 22 درصد کاهش یافت
رییس اداره شیلات آستارا اعلام کرد: از ابتدای فصل صید تا 23 فروردین ماه سال جاری ، 21 هزار و 122 کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی در سواحل این شهرستان صید شد
صادق خاصی پور روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این میزان صید ماهیان استخوانی که از ابتدای فصل صید به روش پره کشی انجام شده، نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد کاهش یافته است.
وی افزود: 49 صیاد شرکت موج گل سیبلی با 168 بار پره کشی اقدام به صید این میزان ماهیان استخوانی کرده اند.

خاصی پور اضافه کرد: در فصل صید گذشته هفت هزار و 329 کیلوگرم ماهی سفید ، 13 هزار و 642 کیلو ماهی کفال و 151 کیلوگرم از انواع ماهیان آزاد و کپور توسط صیادان آستارایی صید شده است.

وی با اشاره به اینکه اداره شیلات آستارا بر آمار صید شرکت امید چوبر تالش نیز نظارت دارد ، اظهار کرد: در مدت زمان فصل صید ماهیان استخوانی ، 69 صیاد شرکت پره چوبر با 183 بار پره کشی موفق به صید 18 هزار و 116 کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی شدند.

به گفته خاصی پور از این میزان صید ، هشت هزار و 178 کیلو شامل ماهی سفید ، 9 هزار و 456 کیلو ماهی کفال و 482 کیلو از سایر ماهیان استخوانی بوده است.

وی کاهش صید ماهیان استخوانی را نگران کننده خواند و گفت: در سال های اخیر ذخایر انواع آبزیان دریای خزر و همچنین صید ماهیان استخوانی بنا به دلایل آلودگی های ناشی از استفاده بیش از حد کشاورزان از سموم و کودهای شیمیایی و نیز برداشت بی رویه شن و ماسه از رودخانه ها و نیز صید بی رویه کاهش یافته است
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید