ظرفیت‌های آبزی‌پروری و صیادی از محورهای توسعه شهرستان ابوموسی

یک‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

ظرفیت‌های آبزی‌پروری و صیادی از محورهای توسعه شهرستان ابوموسی
مدیرکل شیلات هرمزگان و مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: پتانسیل‌های آبزی‌پروری و صیادی از محورهای توسعه شهرستان ابوموسی است
سید پرویز محبی در بازدید از شهرستان ابوموسی و همچنین فعالیت‌های شیلاتی این شهرستان در دیدار با فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان ابوموسی اظهار داشت: شهرستان ابوموسی به سبب برخورداری از پتانسیل‌های طبیعی همچون وجود جزایر و قرار گرفتن در آب‌های خلیج همیشه فارس از ظرفیت خوبی در توسعه بخش صیادی و همچنین آبزی‌پروری برخوردار است.
گسترش فعالیت مناسب سردخانه ابوموسی، تخصیص اعتبار برای بازسازی، نگهداری و راهبری آن، تخلیه ماهی و کمبود مواد اولیه برای صنایع شیلاتی این شهرستان از جمله مشکلات شیلاتی این شهرستان بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت که مقرر شد با پیگیری سازمان شیلات ایران، فرمانداری ابوموسی و شیلات هرمزگان برطرف شوند.
محبی تقویت، آغاز مجدد و موثر فعالیت‌های تعاونی صیادی در این شهرستان را لازمه حل مشکلات بخش صیادی این شهرستان خواند و تصریح کرد: تعاونی‌ها می‌توانند نقش موثر و محوری در برطرف ساختن مشکلات صیادی داشته باشند که لازم است مسئولان محلی در این راستا همکاری لازم را با شیلات داشته باشند.
مدیرکل شیلات هرمزگان نیز با بیان اینکه شهرستان ابوموسی با 60 شناور صیادی لنج و قایق بالغ بر 300 صیاد دارد، تصریح کرد: این شهرستان بیش از 2 هزار تن صید سالانه دارد.
محبی افزود: شهرستان ابوموسی در حال حاضر با دارا بودن ظرفیت‌های یاد شده و همچنین صنایع تکمیلی شیلات همچون صنعت کنسروسازی در حال رشد این شهرستان و آینده خوبی در صنعت شیلات خواهد داشت.
عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران نیز از تخصیص تسهیلات با نرخ سود کم برای صنایع شیلاتی این شهرستان خبر داد و گفت: صنایع نیز باید برای بهبود فعالیت‌های خود تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری انجام دهند
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید