ظرفیت خوبی در غرب آفریقا برای سرمایه گذاران ایرانی وجود دارد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

نایب رئیس اتحادیه صادركنندگان محصولات كشاورزی اصفهان:ظرفیت بسیار خوبی در 16 كشور منطقه غرب آفریقا برای سرمایه گذاران ایرانی وجود دارد

ایرنا،' احمدرضا همتی' روز شنبه در نشست 'بررسی راهكارهای استفاده از ظرفیتهای وزارت امور خارجه در حمایت از صنایع و معادن' افزود:بیشتر این كشورها دارای فرصتها و زمینه های بسیار مناسبی هستند كه از مهمترین آن می توان به بالابودن میزان بارندگی، زمین های بایر و قابل كشت و منابع عظیم آبزیان اشاره كرد.

وی با اشاره به كشور 'سیرالئون' در غرب آفریقا گفت: این كشور با بیش از شش میلیون نفر جمعیت دارای بارندگی بالا و منابع بزرگ دریایی و آبزیان است كه سرمایه گذاران می توانند در زمینه های كشاورزی، شیلات، كارگاههای كوچك، برق، معادن و مكانیك در آن كشور فعالیت كنند.

همتی با تاكید بر اینكه این قبیل كشورها به دلیل مسلمان بودنشان تمایل زیادی برای مراوده با ایران دارند، تصریح كرد: ما درهای كشورمان را به سوی كشورهای دنیا باز كرده ایم اما خود در بسیاری از كشورها حضور و فعالیت نداریم.

این فعال صنعتی با بیان اینكه لازم است صنعتگران و سرمایه گذاران ایرانی از پیله ای كه به دور خود پیچیده اند، خارج شوند گفت: چین با شناخت فرصتهای موجود در آفریقا در حال سرمایه گذاری در این قاره است به طوریكه تا كنون بیش از یكصد دهكده در آفریقا ایجاد كرده است.

همتی با اشاره به اینكه سرمایه گذاران ایرانی در زمان حاضر بیشتر در كشورهایی مانند عراق و افغانستان سرمایه گذاری می كنند، افزود: این كشورها كانون بحران هستند و مسائل سیاسی بشدت بر آنها حاكم است .

به گفته وی، نمی توان چندان به بازار این كشورها امیدوار بود و باید به شناسایی بازارهای جدید و پایدار پرداخت.

همتی خاطرنشان كرد:سفیر كشور سیرالئون اواخر آذرماه جاری به اصفهان سفر خواهد كرد

دیدگاه خود را بیان کنید