تلفات آبزیان آذربایجان غربی حدود 20 درصد کاهش داشته است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۱۹ بازدید

تلفات آبزیان آذربایجان غربی حدود 20 درصد کاهش داشته است

سرپرست مدیریت شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: سال جاری تلفات آبزیان در مزارع تکثیر و پرورش آبزیان آذربایجان غربی حدود 20 درصد کاهش داشته است

شیرولیلو امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شش بازارچه عرضه مستقیم و بهداشتی آبزیان در آذربایجان غربی در شهرستان‌های ارومیه، پلدشت، مهاباد، پیرانشهر و نقده در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اشتغال بیش از هزار خانوار صیاد در 10 تعاونی صید و صیادی در آذربایجان غربی، تصریح کرد: این تعاونی‌ها با تولید سالانه بیش از 4 هزار و 700 تن انواع ماهیان بومی و گرمابی در استان نیاز بازار مصرف را تأمین می‌کنند.

سرپرست مدیریت شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: تسهیلات بانکی واگذار شده به تعاونی‌های صیادی آذربایجان غربی در سال گذشته 3 هزار میلیون ریال بود و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به 4 هزار میلیون ریال برسد.

شیرولیلو با اشاره به تلفات ناچیز آبزیان در مزارع تکثیر و پرورش آبزیان آذربایجان غربی، گفت: با تمهیدات انجام شده و مکانیزه کردن این مزارع به انواع دستگاه های هواده، اکسیژن ساز و ... تلفات آبزیان در سال جاری حدود 20 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه تولید ماهی و بچه ماهی در آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: تولید ماهی 10 درصد و بچه ماهی 17 درصد رشد داشته است.

سرپرست مدیریت شیلات و آبزیان آذربایجان غربی افزود: سال جاری 6 هزار و 470 تن انواع ماهیان گرمابی و 7 هزار و 610 تن انواع ماهیان سردابی در آذربایجان غربی تولید شده است و تولید تخم چشم زده، بچه ماهی سردابی، بچه ماهیان گرمابی و ماهیان زینتی به ترتیب 31، 3/25، 2/9 و 41/3 میلیون قطعه است

دیدگاه خود را بیان کنید