13 پروژه شیلات در گلستان افتتاح و کلنگ زنی می شود

سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۰ بازدید


مدیرکل شیلات گلستان خبر داد: در دهه فجر امسال 10 پروژه توسط شیلات به بهره برداری می رسد و سه پروژه نیز کلنگ زنی می شود که فاز اول مزرعه پرورش ماهیان خاویاری بندرگز از جمله طرح هاست
به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر پاسندی ظهر دوشنبه در تشریح پروژه های دهه فجر شیلات افزود: این10 پروژه با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال اجرایی شده و اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از طرح هایی که در این مدت کلنگ زنی می شود، نیز 58 میلیارد ریال است.
به گفته وی، بهره برداری از فاز اول مزرعه پرورش ماهیان خاویاری سواحل بندرگز با اعتبار شش میلیارد و 500 میلیون ریال، بهره برداری از مزارع پرورش میگو گمیشان با مساحت 120 هکتار و با اعتبار 12 میلیارد ریال از طرح های قابل افتتاح شیلات گلستان در دهه فجر است.
پاسندی با اشاره به دیگر طرح های اجرایی در دهه فجر تصریح کرد: بهره برداری از استخرهای دو منظوره بتنی شهرستان شیرآباد خان ببین و شهرستان کردکوی با اعتبار 300 میلیون ریال و طرح پایلوت پرورش ماهی قزل آلا در قفس پشت سد گلستان با اعتبار یک میلیارد ریال از دیگر طرح های قابل افتتاح این اداره است.
بهر ه مندی پنج روستای گنبد از آب آشامیدنی با اجرای پروژه آق بند
فرماندار شهرستان گنبد کاووس در نشست مشترک با مدیرعامل آب و فاضلاب ‏روستایی استان گلستان با اشاره به وسعت و اهمیت شهرستان گنبد کاووس و اهمیت ‏پروزه آبرسانی فجر در بهره مندی روستاییان این شهرستان از آب شرب روستایی اظهار ‏داشت: برای ارتقاء بهره مندی روستاهای شهرستان گنبد کاووس از آب شرب روستایی ‏لازم است مدیران آبفار روستایی تلاش ویزه ای برای بالا بردن درصد بهره مندی این ‏شهرستان داشته باشند.‏

نورالله نوراللهی با اشاره به اهمیت نگهداری از تجهیزات مجتمع های آبرسانی روستایی و ‏اهتمام آبفار در این خصوص بر لزوم جذب اعتبارات بیشتر برای بهره مندی بیشتر ‏روستاهای شهرستان گنبد کاووس از شبکه آب شرب روستایی به دلیل گستردگی و ‏پراکندگی و حجم فعالیتهای آبرسانی تاکید کرد و گفت: با توجه به کمبود منابع آب در ‏شهرستان گنبد کاووس باید اقدامات لازم را برای پیشگیری از کمبود آب در فصل ‏تابستان را از همین حالا آغاز کنیم.

شرکت 2700 دانش آموز آزادشهر در آزمون آشنایی با بیماری سل‏

آزمون آشنایی با بیماری سل،راههای پیشگیری و درمان آن در آزادشهر برگزار شد.

این برنامه یک طرح ۵ ساله است که در مدارس راهنمایی کشور اجرا می شود و شهرستان آزادشهر برای آخرین سال متوالی این آزمون را برگزار کرد.

تعداد ۲۷۰۰ دانش آموز پسر و دختر پایه دوم و سوم راهنمایی شهرستان با شرکت در این طرح با مشارکت مرکز بهداشت و آموزش و پرورش ، با بیماری سل آشنا شدند.

اخذ چارت سازمانی برای 18 مرکز آموزش فنی و حرفه ای

مهدی رحمدل معاون اداری و پشتیبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان " از اخذ چارت سازمانی برای 18 مرکز آموزش فنی و حرفه ای فاقد ساختار تشکیلاتی در استان گلستان خبر داد.

وی افزود: به استناد مصوبه هیئت محترم دولت در سومین سفر ریاست محترم جمهور به استان گلستان و با استفاده از ظرفیتهای قانونی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان در سال جاری موفق به اخذ ساختار تشکیلاتی برای مراکز فاقد چارتی چون : بندرترکمن، مینودشت، مراوه تپه، گنبدکاووس( خواهران ) ، رامیان، آق قلا، گمیشان، گالیکش، کردکوی(خواهران )، ارتقاء مهارت علی آباد، هتلداری و گردشگری گرگان و 5 مرکز دیگر گردید که با اخذ این تشکیلات جدید، تعداد مراکز دارای چارت استان از 8 مرکز به 26 مرکز افزایش یافته است.

رحمدل افزود: از تعداد چارت اخذ شده 13 چارت به این اداره کل ابلاغ گردید و ساختار 5 مرکز باقیمانده نیز تا پایان سال جاری ابلاغ خواهد شد.

وجود 244 کیلومتر بزرگراه در گلستان

رییس شورای حمل و نقل گلستان اظهارداشت: در گلستان حدود 244 کیلومتر بزرگراه وجود دارد که از سه راه نوکنده در غرب تا جنگل گلستان در شرق استان امتداد دارد که عملیات تکمیلی آنها هنوز به اتمام نرسیده است.

محمد تقی جوان شورابی اضافه کرد: عملیات تکمیلی این بزرگراه ها در برنامه پنجم توسعه نیز دیده شده که امسال و سال های آتی بر روی این پروژه کار می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تیمی عملیاتی متشکل از پلیس راه، ادارات کل حمل و نقل و پایانه ها و راه وشهرسازی و دستگاه های اجرایی مرتبط درصدد کاهش تصادفات در راه های استان هستند که طرح آن تهیه شده است

دیدگاه خود را بیان کنید