فعالیت 128 مزرعه پرورش ماهی در لنگرود

دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۹۴ بازدید


خبرگزاری فارس از لنگرود، ابوالقاسم حسن‌دوست پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح سه مزرعه پرورش ماهی این شهرستان با گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: این هفته نمادی از وحدت مردم و دولت اسلامی است.
وی با اشاره به افتتاح مزرعه پرورش قزل‌آلا در بلوردکان لنگرود، افزود: ظرفیت تولید این مزرعه با دریافت 248 میلیون تومان تسهیلات از محل کارگروه توسعه کشاورزی، از 50 تن به 100 تن افزایش یافته است.
این مسئول، دومین طرح توسعه مزرعه پرورش ماهی را در روستای دیلمان محله نالکیاشهر از بخش مرکزی لنگرود عنوان کرد و گفت: این مزرعه پرورش ماهیان گرمابی با زیربنای 1.6 هکتار و دریافت بالغ بر 21 میلیون تومان تسهیلات، ظرفیت تولید آن 8 تن در سال افزایش یافته است.
وی سومین طرح آبزی‌پروری گرمابی را در روستای سلوش از بخش اطاقور ذکر کرد و یادآور شد: این مزرعه با زیربنای 0.5 هکتار و دریافت 3 میلیون و 500 هزار تومان تسهیلات، ظرفیت تولید آن به 2.5 تن در سال رسیده است.
حسن‌دوست مجموع سرمایه‌گذاری سه طرح مذکور را 327 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: این طرح‌ها برای 13 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
وی تعداد مزارع گرمابی لنگرود را 79 فقره با مساحت 87 هکتار برشمرد و تصریح کرد: این مزارع با ظرفیت تولید 437 تن، برای 87 نفر شغل ایجاد کرده است.
رئیس اداره شیلات لنگرود، به وجود سه مزرعه پرورش ماهیان سردابی با آب رودخانه اشاره کرد و متذکر شد: این تعداد مزرعه با مساحت 0.55 هکتار، سالانه 178 تن تولید می‌کنند و برای 35 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی به تعداد سه فقره مزرعه پرورش ماهیان سردابی با آب چاه اشاره کرد و یادآور شد: این تعداد مزرعه به مساحت 0.5 هکتار و تولید 12 تن برای سه نفر شغل فراهم شده است.
حسن‌دوست، از وجود 32 مزرعه کشت توأم برنج و ماهی با مساحت 39.4 هکتار در لنگرود خبر داد و متذکر شد: این مزارع با تولید سالانه 20 تن ماهی برای 39 نفر اشتغال کرده‌اند.
وی ظرفیت تولید سالانه شش مزرعه با آب‌بندان‌ها را 20 تن برشمرد که برای 39 نفر شغل ایجاد کرده است.
به گفته این مسئول، پرورش ماهیان خاویاری در دو مزرعه با ظرفیت یک تن است که برای دو نفر شغل فراهم شد.
وی با بیان اینکه لنگرود دارای چهار مزرعه ماهیان آکواریومی است، خاطرنشان کرد: در این مزارع 24 هزار قطعه ماهی آکواریوم تولید می‌شود و برای چهار نفر شغل ایجاد شده است.
حسن‌دوست، مجموع مزارع پرورش ماهیان لنگرود را 128 مزرعه با تولید سالانه 958 تن عنوان کرد و یادآور شد: در این مزارع 418 نفر مشغول به فعالیت هستند

دیدگاه خود را بیان کنید