کاهش سهم بیمه صیادان مازندرانی

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۹۵ بازدید
کاهش سهم بیمه صیادان مازندرانی
رئیس اداره امور صیادان شیلات مازندران گفت: همه تعاونی‌های صیادی مازندران بیمه بوده و هم‌اکنون تلاش شده تا با همکاری اداره‌کل کار، رفاه و تامین اجتماعی سهم بیمه صیادان را از 27 به 17 درصد کاهش دهیم.

الله‌قلی محمدزاده اظهار کرد در یک ماه اخیر دوره آموزشی آشنایی با مسائل حقوقی دریای خزر در سالن اجتماعات اداره‌کل شیلات برگزار شد.

وی افزود: این کلاس‌های آموزشی با حضور 45 نفر از روسا و کارکنان امور ماهیگیری و صید استان در موضوعات منطقه ساحلی، شناخت منطقه انحصاری اقتصادی، فلات قاره، مرزبندی‌ها، شناسایی شناورهای خودی و کشورهای هم‌جوار، تعیین محدوده صید و صیادی برگزار و آخرین یافته‌ها و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه صید و صیادی برای شرکت‌کنندگان ارائه شد.

رئیس اداره امور صیادان شیلات مازندران با بیان این‌که استان مازندران دارای 54 تعاونی صیادی پره است، تصریح کرد: تمام تعاونی‌های صیادی استان بیمه بوده و هم‌اکنون تلاش شده تا با همکاری اداره‌کل کار، رفاه و تامین اجتماعی سهم بیمه صیادان را از 27 به 17 درصد کاهش دهیم.

وی درباره پرورش ماهی در قفس افزود: دولت به‌صورت جدی پروژه‌های پرورش ماهی در قفس را حمایت می‌کند و تاکنون 10 تعاونی صیادی استان مازندران از طرح پرورش ماهی در قفس استقبال کردند.

محمدزاده با اشاره به اقدامات اداره‌کل در کاهش بیکاری فصلی صیادان، یادآور شد: طرح استفاده دو منظوره از جایگاه صیادان در برخی مناطق صید استان اجرا شد و هم‌اکنون 15 تعاونی صیادی با فراهم کردن برخی امکانات گردشگری در حوزه صید خود از منطقه صید در ایام تابستان به عنوان منطقه گردشگرپذیر بهره می‌برند

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید