افزايش 10 درصدي توليد و پرورش ماهي در استان آذربايجان غربي

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۰۳ بازدید

سرپرست مديريت شيلات و آبزيان آذربايجان‌غربي: با توجه به شرايط هدفمند کردن يارانه ها، ميزان توليد و پرورش ماهي در استان تا پايان سال‌جاري 10 درصد نسبت به سال گذشته افزايش مي يابد.

"رحمان وهاب زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: براي اولين بار در استان هفت شهرستان از لحاظ ايجاد آبزي پروري مورد مطالعه قرار گرفتند که براساس آن در آينده از مناطق شناسايي شده براي پرورش ماهيان با شرايط آن محيط اقدام خواهد شد.

وهاب زاده تصريح کرد: همچنين اين پروژه مطالعاتي در سطح کشور پس از سال 86 اولين بار در اين استان انجام مي‌شود.

وي افزود: آذربايجان‌غربي از لحاظ توليد منابع آبي در سطح کشور رتبه اول را دارد.

وي ايجاد بازارچه‌ها، برگزاري نمايشگاه‌ها، تبليغ از طريق صداوسيما، چاپ بنر و بروشور، آموزش طبخ براي بانوان، بازديدهاي دانش آموزي از مراکز عرضه آبزي پروري استان را از جمله اقدامات و برنامه‌هاي مديريت شيلات و آبزيان استان براي افزايش فرهنگ مصرف سرانه ماهي عنوان کرد.

وي با اشاره به طرح پرورش ماهي در قفس افزود: در حال حاضر مجوز بيش از دو هزار تن پرورش ماهي در قفس صادر شده، که اخيراً 60 تن در سد حسنلو به آب انداخته شده است.

سرپرست مديريت شيلات و آبزيان آذر بايجان‌غربي ادامه داد: در راستاي اجراي هدفمند کردن يارانه‌ها مزارع پرورش ماهي را به سمت مکانيزه کردن و استفاده از برگشت آب براي پرورش و توليد ماهي استفاده مي‌شود.

وي استفاده از دانش محوري و تکنولوژي براي افزايش توليد ماهي در استان در راستاي سياست‌هاي سازمان جهاد کشاورزي دانست.

وهاب زاده تصريح کرد: در حال حاضر بيش از 40 درصد مزارع پرورش آبزيان در استان در اين جهت فعاليت مي‌کنند.

وي با اشاره به احداث اولين کارخانه توليد تن ماهي در آذربايجان‌غربي در شمال غرب کشور افزود: فاز توليد اين کارخانه راه اندازي شده است و بزودي با حضور مسوولين کشوري افتتاح خواهد شد.

سرپرست مديريت شيلات و آبزيان آذربايجان‌غربي يادآور شد: در اين کارخانه عمدتاً از ماهيان جنوب کشور استفاده شده که در راستاي حمايت از صيد و صيادي در استان از ماهيان سد ارس نيز استفاده خواهد شد

دیدگاه خود را بیان کنید