بازسازی ذخایر دریای خزر در فعالیت صیادان مازندران اثرگذار است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۲ بازدید

بازسازی ذخایر دریای خزر در فعالیت صیادان مازندران اثرگذار است

مدیرکل شیلات مازندران گفت: بازسازی ذخایر دریای خزر در فعالیت صیادان مازندران اثرگذار است

خبرنگار مهر، حسن حبیب نژاد ظهر یکشنبه در جلسه بررسی طرحهای حفاظت از رودخانه های استان افزود: رودخانه ها محل اصلی تخم ریزی و تکثیر آبزیان دریای خزر بوده، از این رو فراهم کردن شرایط لازم برای تخم ریزی عزم همگانی را می طلبد.

وی تاکید کرد: نیروهای مراکز بازسازی ذخایر شیلات از 15 اسفند هر سال در مبادی رودخانه های منتهی به دریا مستقر و با صید ماهیان مولد و استحصال تخم، سالانه حدود 100میلیون بچه ماهی سفید تکثیرو در رودخانه های منتهی به دریا رها سازی می کنند.

مدیر کل شیلات مازندران تصریح کرد: شیلات مازندران از سال 67 تاکنون یک میلیارد و 346 میلیون قطعه بچه ماهی سفید، 36 میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری و 22 میلیون قطعه بچه ماهی کپور تولید و رها سازی کرده است.

وی به توافق با شورای حفظ حقوق بیت المال استان اشاره کرد و گفت: رودخانه های مهم استان در طرح حفاظت از رودخانه ها بین دستگاههای مرتبط تقسیم شده است.

حبیب نژاد گفت: حفاظت از رودخانه های شیرود، چشمه کیله، تجن، ولی آباد، شازده رودخانه را شیلات ، رودخانه های لاریم، گهرباران، سرخرود، بابلرود و فریدونکنار توسط محیط زیست و رودخانه های خیرود، علم رود ، خشت سر، محمود آباد ، ایزده و سرد آبرود از سوی یگان دریا بانی محافظت می شود تا بتوان محیط امنی برای تکثیر طبیعی ماهیان فراهم کنیم.


حبیب نژاد افزود: فرهنگ مردم و جامعه باید به گونه ای ارتقا یابد که از دیدن و بازی ماهی در آب لذت ببرند و با مشاهد ماهی مولد در حال تخم ریزی در رودخانه ها از صید آن خودداری کنند.

چهار هزار و200 نفر صیاد از ابتدای فصل صید تا بیستم بهمن ماه امسال هزار و 340 تن ماهی استخوانی به ارزش 160 میلیارد ریال صید و روانه بازار کردند

دیدگاه خود را بیان کنید