پرداخت 5 ميليون تومان تسهيلات به متقاضيان ساخت مجتمع تكثير و پرورش ماهيان زينتي

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

پرداخت 5 ميليون تومان تسهيلات به متقاضيان ساخت مجتمع تكثير و پرورش ماهيان زينتي

نخستين مجتمع تكثير و پرورش ماهيان زينتي استان همدان در شهرستان همدان ساخته مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، قهرماني - فرماندار همدان دراين باره اعلام كرد: مطالعات اين مجتمع از سال گذشته آغاز شده و هفت هزار و 700 مترمربع زمين در امزاجرد براي احداث آن در نظر گرفته شده است.

وي افزود: اين مجتمع استعداد استقرار 10 واحد توليدي با ظرفيت دو ميليون قطعه در سال را دارد و به طور مستقيم براي 70 نفر اشتغالزايي مي‌كند. عمليات اجرايي اين مجتمع سال آينده آغاز مي‌شود و توليدات آن علاوه بر استفاده داخلي جنبه صادراتي نيز دارد.

قهرماني خاطرنشان كرد: درحال حاضر 22 واحد پرورش ماهيان زينتي با توليد سالانه يك ميليون و 800 هزار قطعه، فعاليت دارند كه سهم شهرستان همدان 17 واحد با يك ميليون و 250 هزار قطعه است.

فرماندارهمدان با اشاره به توليد 70 نوع ماهي زينتي در شهرستان، يادآور شد: سهم صادرات ماهيان زينتي از همدان به عراق و تايلند 160 هزار دلار بوده است و اولويت واگذاري واحدهاي مجتمع تكثير و پرورش ماهيان زينتي با دانش آموختگان آبزي‌پروري و تعاوني‌هاست.

وي تأكيد كرد: كساني كه به توليد ماهيان زينتي به عنوان خوداشتغالي مي‌پردازند، مي‌توانند تا سقف پنج ميليون تومان تسهيلات دريافت كنند

دیدگاه خود را بیان کنید