تنگ نظری‌ها برخی از مسولان گمرگ، صیادان را دچار مشکل کرده است

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۳ بازدید


پور فاطمی در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت،افزود: مرتفع کردن مشکلات معیشتی مرزنشینان نیازمند حمایت قانون است تا آنان بتوانند در سایه معافیت های گمرکی و در بازارچه های ایجاد شده، تبادلات مرزی داشته باشند تا از این طریق بتوانند بخشی از معیشت خود را تأمین کنند.
نماینده مردم دشتی و تنگستان درمجلس شورای اسلامی ،تصریح کرد: به دلیل محدودیت و محرومیت، مردم این منطقه اغلب از راه صیادی و بازرگانی در راه دریا فعالیت می‌کنند و از مسئولان انتظار دارند مشکلاتشان را حل کنند.
وی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت نامناسب صیادان در شرایطی که طی چند سال گذشته صید ماهی با کمبود روبه رو است بیش از پیش مهم بوده و شایسته نیست که این قشر زحمتکش در شرایطی که بسیار دشوار و طاقت فرسا است، کار کنند و شغلشان در ردیف مشاغل سخت و دشوار نباشد و ازحداقل مزایای این شرایط محروم باشند.
پور فاطمی افزود: اقدامات دیگری که می‌تواند در تثبیت شغل صیادی و توسعه مشاغل جانبی آن و نیز ساماندهی جامعه صیادی و اقتصادی کردن فعالیت صیادان موثر باشد، بهره برداری مناسب از ذخایر آبزی، تکثیر و رهاسازی گونه آبزیان و استفاده بهینه از صنایع شیلاتی برای بهره‌وری محصولات و اقتصادی کردن آن به منظور تقویت گونه‌های آبزیان است که باید در سرلوحه کارهای صنعت شیلات قرار گیرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، یاد آورشد: کشورهای عربی با توجه به سرمایه گذاری که بر روی صنعت شیلات کرده‌اند، بسیاری از ماهیان خلیج فارس را صید می کند که این امر موجب شد که تورهای صیادان ایرانی ، بدون ماهی از دریا خارج شوند به همین علت دولت موظف هرچه سریعتر سرو سامانی به وضعیت معیشتی صیادان بدهد

دیدگاه خود را بیان کنید