دعوت شیلات هرمزگان از سرمایه‌گذاران برای فعالیت در تکثیر و پرورش ماهیان دریایی

یک‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۳ بازدید


(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، «علی کریمی» گفت: در چند سال اخیر و باتوجه به نیاز بازار و ذخایر آبزیان دریا، شیلات هرمزگان فعالیت‌های چشمگیری در زمینه‌ی راه‌اندازی مراکز تکثیر هم‌چنین پرورش ماهیان دریایی انجام داده است
معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان از صنعت تکثیر و پرورش ماهیان دریایی به عنوان صنعتی اشتغالزا، پرسود و ارزآور یاد کرد
وی راه‌اندازی مرکز تکثیر ماهیان دریایی کلاهی را از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه دانست و ادامه داد: مرکز تولید بچه ماهی کلاهی با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد ریال به مرحله‌ی بازدهی رسیده است.
کریمی افزود: اعتبار این مجتمع از محل اعتبارات دولتی بوده و توانسته با تولید 100هزار قطعه بچه‌ماهی هم‌چنین اشتغالزایی 30 نفر به صورت مستقیم توجیه اقتصادی خوبی را برای این صنعت داشته باشد.
معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان با بیان این‌که تکثیر و پرورش دو فعالیت لازم و مکمل همدیگر هستند، تصریح کرد: راه‌اندازی این مرکز یک کار لازم و زیربنایی بخش پرورش ماهی در قفس است که همه با استفاده از دانش روز و متخصصان بومی انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به سودآوری این صنعت هم‌چنین اثبات این مهم، شیلات هرمزگان در فعالیت‌های انجام شده از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این صنعت نوپا دعوت می‌کند.
کریمی ادامه داد: شرکت‌ها و اشخاص سرمایه‌گذار داوطلب می‌توانند با مراجعه به اداره شیلات هرمزگان، اداره‌ی توسعه‌ی آبزیان دریایی نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.
این مقام مسوول یادآور شد: سرمایه‌گذاران این بخش پس از تایید اداره‌ی شیلات هرمزگان برای اخذ تسهیلات کمکی به بانک‌ها معرفی می‌شوند و می‌توانند از حمایت کارشناسی و تخصصی شیلات هرمزگان نیز بهره‌مند شوند

دیدگاه خود را بیان کنید