همایش ملی «آب، انسان و زمین» برگزار می‌شود

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

همایش ملی «آب، انسان و زمین» برگزار می‌شود
همایش ملی «آب، انسان و زمین»، پنجم شهریور ماه امسال به همت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در تالار شهرداری دولت‌آباد اصفهان برگزار می‌شود.
با توجه به بحران منابع آبی در ایران، بهترین و اولین گام در برنامه‌ریزی بلندمدت و کوتاه‌مدت مقابله با بحران کم آبی، هم‌اندیشی دانشجویان، پژوهشگران و متخصصان است.
حل بحران آب نیازمند علوم مختلف است که مدیریت بحران منابع آبی در ایران به افزایش بهره‌وری، ملی‌سازی فرهنگ مصرف صحیح، توجه به اقلیم و تغییرات اقلیمی، استفاده و تولید فناوری‌ها و تجهیزات نوین به منظور کاهش مصرف، طرح‌ها و ایده‌های مدیریتی و اقتصادی، مدیریت عرضه و تقاضای آب، به کار بردن فناوری‌های نوین و به کار بردن سیستم‌های نوین آبیاری نیاز دارد.

به منظور ایجاد فضای مشارکتی علمی شرکت توسعه‌سازان گردشگری اصفهان با همکاری سازمان‌های دولتی و غیردولتی مرتبط همزمان با برپایی اولین همایش ملی آب، انسان، زمین نخستین کارگاه هم‌اندیشی در مدیریت بحران منابع آبی را نیز با حضور متخصصان برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش، مخاطبان همایش ملی آب، انسان و زمین، متخصصان و پژوهشگران رشته‌های مختلف از جمله مهندسی آب و سازه‌های هیدرولیکی، مهندسی مدیریت و ساخت، مهندسی محیط‌ زیست، مهندسی رودخانه، مهندسی آب و فاضلاب و مهندسی عمران- عمران آب، پژوهشگران علوم کشاورزی، باغبانی، محیط‌ زیست، منابع طبیعی، شیلات، آبخیزی و کارشناسان اقلیم، جغرافیا، آب و هواشناسی خواهند بود.
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید