کهگیلویه و بویراحمد، مستعد پرورش و صادرات ماهی

سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


(ایسنا)، منطقه‌ی کهگیلویه و بویراحمد، «سیدحسین صابری» با بیان این مطلب در ستاد تنظیم بازار استان، افزود: با ترویج و آموزش مصرف، ماهی به یکی از کالاهای اساسی مورد استفاده مردم تبدیل شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصرف ماهی با اجرای برخی فعالیت‌های ترویجی، اجرایی و تشویقی به رژیم غذایی افراد افزوده شود
وی ادامه داد: راهنمایی و حمایت از افزایش تولید، ترویج و آموزش مصرف ماهی سبب کاهش قیمت و در نهایت افزایش مصرف ماهی می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که ارزش مصرف ماهی به مراتب بیشتر از گوشت قرمز است، مشکل مصرف ماهی در استان را ناشی از عدم ترویج مزایای مصرف آن دانست و خاطرنشان کرد: الگوی مصرف مردم از مصرف گوشت قرمز باید به گوشت سفید به ویژه ماهی تغییر یابد.
صابری آموزش خانواده در خصوص تنوع در نحوه پخت ماهی، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های پخت صحیح ماهی و دیگر مواد غذایی را یکی از راه‌های اصلاح الگوی مصرف دانست و تصریح کرد: با تبلیغ منطقی‌، آموزش مصرف، بیان مزایای ماهی در کاهش بیماری‌ها مصرف ماهی در خانواده‌ها به عنوان غذایی سالم و آسان ترویج می‌یابد.
وی با بیان این‌که استان کهگیلویه و بویراحمد مستعد پرورش و صادرات ماهی است، ادامه داد: با افزایش تولید ماهی در سطح انبوه و ایجاد فضای رقابتی قیمت تمام شده آن کاهش می‌یابد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جلسه‌ی آینده ستاد تنظیم بازار، با ارایه‌ی جوانب مختلف تولید ماهی، قیمت نهایی ماهی تعیین و اعلام می‌شود.
صابری اظهار کرد: قرار دادن ماهی به عنوان یکی از غذاهای اصلی در سلف سرویس دانشجویان، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها و پادگان‌ها، مصرف آن در جامعه ترویج می‌شود.
وی ادامه داد: با همکاری صنعت، معدن و تجارت، شیلات و شهرداری‌های استان، در مکان‌های درجه یک، دو و سه شهر و هم‌چنین در مکان‌هایی که مجتمع‌های مسکونی وجود دارد، بازارچه و فروشگاه‌هایی برای فروش ماهی، اختصاص داده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت ساماندهی کسبه غیرمجاز از جمله افاغنه کاسبی که فاقد مجوز کار هستند، تصریح کرد: کار کردن اتباع غیرقانونی که دارای کسب و کار غیرقانونی هستند، ممنوع است و باید نسبت به شناسایی و اخراج آنان اقدام شود.
صابری با تأکید بر ساماندهی اتباع غیرمجاز یادآور شد: افرادی که به هر علتی سکونتشان در کشور قانونی است و دارای کسب و کار غیرمجاز هستند، باید در چارچوب قانون شهروندی رفتار کنند، مجوز کسب و کار گرفته و مانند دیگر شهروندان مالیات و عوارض پرداخت کنند

دیدگاه خود را بیان کنید