کارشناسان دامپزشکی و فعالان حوزه شیلات آذربایجان غربی با بیماریهای آبزیان آشنا شدند

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۷۱ بازدید


در راستای ارتقاء توان علمی و مجهز نمودن کارشناسان دامپزشکی به آخرین یافته های پژوهشگران، در مورد بیماری مشمشه و با توجه به هم مرز بودن استان آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق، و جمهوری خود مختار نخجوان و اهمیت مشترک بودن این بیماری بین انسان و دام، یک کارگاه آموزشی در ارومیه برگزار شد.

این کارگاه به مدت سه روز و در رابطه با مراقبت از بیماری مشمشه برای کارشناسان شبکه های دامپزشکی با حضور اساتیدی از سازمان دامپزشکی کشور بصورت تئوری و عملی برگزار گردید.

همچنین در راستای بالا بردن توان علمی و مجهز نمودن کارشناسان آبزیان و پرورش دهنده گان آبزی پرور استان به آخرین اطلاعات، دوره آموزشی یک روزه آشنایی با بیماری های آبزیان نیز در ارومیه برگزار شد.

در این کارگاه که در سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی برگزار شد 40 نفر از کارشناسان و پرورش دهنده گان آبزیان استان حضور یافته و با راه های مقابله با بیمارهای آبزیان و آخرین یافته های موجود در این زمینه آشنا شدند.

آذربایجان غربی یکی از 17 استان غیر ساحلی برتر کشور است که سالانه بیش از 15 هزار تن محصولات شیلاتی در این استان تولید می شود.

مشمشه نیز بیماری باکتریایی واگیردار و خطرناکی است که بیشتر در تک سمی ها مشاهده می گردد این بیماری بسیار کشنده در اسبها بیشتر دیده شده و از بیماری های مشترک انسان و دام است

دیدگاه خود را بیان کنید