طرح پژوهشی تعیین قیمت آبزیان در بوشهر اجرا شد‌

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۱ بازدید

طرح پژوهشی تعیین قیمت آبزیان در بوشهر اجرا شد‌
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: برای نخستین بار طرح مطالعاتی و پژوهشی تعیین قیمت تمام شده آبزیان از جمله ماهی و میگوی دریایی در استان بوشهر اجرا شد
عباس تابش بعدازظهر امروز در نشست کمیسیون تنظیم بازار استان بوشهر، با بیان اینکه اعتماد در جامعه اصلی‌ترین سرمایه میان مردم‌، مسئولان و کسبه است اظهار کرد: اگر فضای بی اعتمادی حاکم شد، طبیعی است که کار به درستی انجام نمی‌شود و نظارت‌ها و تذکرات بی اثر است.
وی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر از تلاش‌های همه دست اندرکاران امر تولید، کنترل و نظارت بر بازار تقدیر کرد و گفت: باید از زحمات همه دست اندرکاران امر تنظیم بازار، به ویژه اصناف، که اصلی‌ترین نقش را به سبب دارا بودن منافع و حوزه کاری مشترک دارند، تشکر کنم که در این راه، با همراهی، همفکری و هم اندیشی، زمینه‌های آرامش بیشتر و دوری از تنش را در بازار، فراهم کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرموضوع تنظیم بازار را در ارتباط مستقیم با اصل عرضه و تقاضا دانست و تاکید کرد: اگر منابع عرضه مطمئن باشد، تقاضا نیز با اطمینان و آرامش صورت می‌گیرد اما اگر منابع عرضه شکننده باشد مردم به سمت فضای القائی رفته و نگران کمبود می‌شوند و این امر به معنی افزایش قیمت است و در نهایت در این شرایط، اعمال کنترل سخت می‌شود.

تابش یکی از مهم‌ترین محصولات استان بوشهر آبزیان دانست و گفت: بیشتر مردم از قیمت آبزیان در استان بوشهر گله‌مند هستند و اعتقاد دارند که قیمت ماهی و میگو در استان نسبت به دیگر استان‌ها افزایش دارد.

وی کنترل قیمت آبزیان را یکی از مهمترین برنامه های کنترلی دانست و بیان کرد: برای نخستین بار طرح مطالعاتی وپژوهشی تعیین قیمت تمام شده آبزیان از جمله ماهی و میگوی دریایی در استان بوشهر اجرا شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: این طرح مطالعاتی در سال گذشته توسط سازمان صنعت،معدن وتجارت استان بوشهر در شورای پژوهشی مطرح وپس از بررسی نهایی به تصویب رسید که تاکنون درهیچ جای کشور اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه ماهی و میگو مشمول قیمت گذاری نیست افزود: با توجه به اینکه تاکنون ماهی و میگوی دریایی مشمول قیمت گذاری مصوب نبوده و بتوان ابزار مناسبی برای تعین قیمت این محصول دریایی در استان داشت؛ تصمیم گرفته شد این طرح مطالعاتی را آغاز کنیم.

به گفته تابش ، تاکنون جلسات متعددی با حضور اعضای عضوهسته مطالعاتی و مجری اجرایی این طرح در راستای تکمیل نظرات و پیشنهادات مربوطه تشکیل شده؛که بخشی از اقدامات آن تحقیقات میدانی ازصیادان وبنگاههای خرید و فروش ماهی درحال انجام است‌.

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان بوشهرهدف از اجرای این طرح را ساماندهی و نظارت مطلوب برعرضه ماهی و میگو در بازار دانست و افزود: در آینده تمامی نرخ‌های انواع ماهی ومیگوی دریایی با قیمت مصوب در استان مشخص می‌شود
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید