صید با روش "دام " ممنوع شد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۷ بازدید

صید با روش "دام " ممنوع شد

معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان با اشاره به اینکه استفاده از روش صید "دام" خسارات زیادی به ذخایر دریایی وارد می کند، افزود: روش صید "دام" بدلیل صید انواع ماهیان خاویاری غیراستاندارد که موجبات انقراض نسل ماهیان خاویاری را فراهم می آورد، ممنوع شد

خبرنگار مهر، محسن یحیایی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع صیادان افزود: در حال حاضر روش صید پره بهترین روش صید ماهیان استخوانی در سواحل شمالی کشور است و تمامی صیادان مجازی که اقدام به صید ماهیان استخوانی می نمایند، از روش صید پره استفاده می کنند.

به گفته وی، در این روش صید، ناحیه ای از دریا توسط تور پره محاصره شده که این تور به تدریج به ساحل کشیده می شود و ماهیان گرفتار در آن صید می شوند.

یحیایی با بیان اینکه روش صید "پره" سابقه دیرینه در سواحل جنوبی دریای خزر دارد، گفت: ابتدا این روش صید در ساحل شهرستان انزلی انجام می شد.

اعتبارات جذب شده بخش کشاورزی رامیان قابل قبول نیست

فرماندار رامیان در جلسه توسعه بخش کشاورزی شهرستان رامیان اعتبارات جذب شده در بخش کشاورز یاین شهرستان را قابل قبول نداست.

قاسم سمیعی ضمن اخطار به کارگروه کشاورزی برای جذب بیشتر منابع ، از میزان اعتبارات جذب شده تا کنون اعلام نارضایتی و عنوان کرد: میزان اعتبارات جذب شده متناسب با ظرفیتهای کشاورزی شهرستان نبوده و قابل قبول نیست.

نشست هم اندیشی صنعت برق و آبفار گلستان

نخستین نشست هم اندیشی مدیران صنعت برق و شرکت آبفار گلستان در سالن کنفرانس توزیع برق گلستان برگزار شد.

در این نشست که با حضور مدیران عامل ، معاونین و مدیران شهرستانهای صنعت برق و شرکت آب و فاضلاب روستای استان گلستان برگزارشد، قاسم شهابی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان در سخنانی هدف از برگزاری این نشست را تعامل بیشتر و حل و فصل مسائل و مشکلات احتمالی فی مابین اعلام کرد.

وی افزود: امروز پاسخ به این سوال که برق برای مردم مهمتر است یا آب کار ساده ای نیست چرا که تولید آب امروزه به برق وابسته است و برق نیز وابستگی زیاد ی برای تولید به آب دارد که وقفه در تولید هر کدام ، آسیب های جدی به روند خدمت رسانی به مردم و مشترکانمان را در پی خواهد داشت.

هیئتهای مذهبی امر به معروف را نهادینه کنند

حیدرعلی احمدی فرماندار گرگان گفت: هیئت های مذهبی باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کنند.

وی اظهار داشت: هیئت های مذهبی نقش مهمی در ترویج فرهنگ معنویت، معارف اهل بیت و همراهی با نهضت امام در جامعه دارند.

فرماندار گرگان افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین درسهای قیام عاشوراست، باید مصادیق معروف و منکر در هر زمان شناخته شود و با پیروی از امام حسین (ع) در همان موارد امر به معروف شود.

وی بیان داشت: با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر کسب ها حلال می شود و ظلم و ستم از بین می رود ، اسراف و اختلاف افکنی از مصادیق منکرند و صرفه جویی و مدارا با مردم و میل به وحدت از مصادیق معروف هستند

دیدگاه خود را بیان کنید