برآورد توليد700 تن ماهي درسمنان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۶ بازدید

برآورد توليد700 تن ماهي درسمنان

مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از برآورد تولید بیش از 700 تن ماهی سردآبی و گرم آبی در مزارع و استخرهای پرورش ماهی این استان در سال جاری خبر داد

مهدوی"، گفت: تاکنون بیش از 1.5 میلیون قطعه بچه ماهی 220 مزرعه پرورش ماهی و استخرهای ذخیره آب کشاورزی رهاسازی شده و تا پایان سال حدود 200 هزار قطعه دیگر نیز رهاسازی می‌شود.

وی افزود: قزل‌آلای رنگین کمان از ماهیان سردآبی و از ماهیان گرم آبی گونه های کپور معمولی و آمور(کپور علفخوار) در مزارع و استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان پرورش داده می‌شوند.

مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان، بیان کرد: پرورش ماهیان در مزارع و استخرهای ذخیره آب کشاورزی علاوه بر تولید، کسب درآمد و ایجاد اشتغال برای پرورش‌دهندگان، نقش مهمی در غنی سازی آب‌های کشاورزی برای مزارع و باغ‌ها دارند.

مهدوی از استفاده از سیستم‌های نوین آبزی‌پروری به منظور افزایش تولید در واحد سطح برای استفاده بهینه از منابع آبی و امکانات موجود، خبر داد و اضافه کرد: پرورش متراکم کپور ماهیان در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، پرورش گونه‌های جدید آبزیان مانند ماهی تیلاپیا، توسعه و ترویج پرورش ماهیان خاویاری، توسعه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی(از طریق ایجاد شهرک‌های ماهیان زینتی)، ارتقای فرهنگ مصرف آبزیان از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی، تشکیل و تقویت تشکل‌های آبزی‌پروری، توسعه و ترویج استفاده از دستگاه میکروژنراتور(تولید برق با استفاده از آب مزارع پرورش ماهی) در مناطق فاقد برق سراسری، ایجاد بازارچه اختصاصی برای عرضه آبزیان و ساماندهی مراکز عرضه ماهی از جمله برنامه‌های آتی بخش شیلات در این استان است. (ايسنا)

دیدگاه خود را بیان کنید