افزایش 20 درصدی توزیع بچه ماهی گرمابی در جنوب کرمان

دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

افزایش 20 درصدی توزیع بچه ماهی گرمابی در جنوب کرمان
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از افزایش 20 درصدی توزیع بچه ماهی گرمابی در جنوب استان خبر داد.
محمود آیین اظهار داشت: در جنوب استان کرمان بیش از 2 هزار باب استخر دومنظوره ذخیره آب کشاورزی وجود دارد که با هدف کارهای ترویجی پرورش ماهیان گرمابی، کار رهاسازی 300 هزار قطعه بچه‌ماهی در 20 باب استخر انجام شد.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از افزایش 20 درصدی توزیع بچه ماهی گرمابی در جنوب استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از یک‌هزار و 826 تن ماهی سردابی و گرمابی از استخرهای دومنظوره بخش کشاورزی و استخرهای خاکی‌ ماهی در جنوب استان برداشت شد که 260 تن آن ماهیان سردابی بود.
وی با توجه به حجم استخرهای تولید ماهی در جنوب استان کرمان عنوان کرد: از هر هکتار مزرعه پرورش ماهی و استخرهای خاکی ماهیان گرمابی بیش از 4 تا 4.5 تن ماهی برداشت می‌شود.
آیین اضافه کرد: بهره‌برداران عمده ماهی در جنوب استان با توجه به تأمین بچه‌ماهی استخرهای ذخیره آب کشاورزی از شمال کشور هستند که به صورت مستقل اقدام به تأمین نیاز استخرهای خود می‌کنند و تا پایان خرداد‌ماه آمار رهاسازی بچه ماهی در استخرها و تولید فصل برداشت مشخص می‌شود.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در پایان غنی‌سازی آب مزارع و باغ‌ها، تولید کود ارگانیک، بهبود اقتصاد کشاورزی، تغذیه ماهی‌ها از جلبک تشکیل شده در استخر و پاکسازی استخر به صورت طبیعی و ایجاد تحول در حوزه تولیدات کشاورزی را از مهم‌ترین مزایای استفاده و رهاسازی ماهیان گرمابی در استخرهای دومنظوره برشمرد.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید