پیش بینی تولید270 تن شاه میگو در آذربایجان غربی

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۹ بازدید

پیش بینی تولید270 تن شاه میگو در آذربایجان غربی

پیش‌بینی تولید شاه میگو در سال‌ جاری در آذربایجان غربی 270 تن است

شیرولیلو در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: با توجه به وجود اراضی مستعد در زمینه آبزی‌پروری در این خطه و ظرفیت‌های بالا، این استان آمادگی پذیرش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را دارد تا در مسیر توسعه و افزایش بهره‌وری‌های موجود گام‌های سازنده بردارد.

وی افزود: استان آذربایجان غربی در حوزه پرورش و تولید شاه میگو در سطح کشور به صورت پیشرو گام برداشته به طوری که از نظر تولید این محصول در آب‌های داخلی مقام نخست را به خود اختصاص داده و در تولید ماهیان گرمابی و سردآبی مقام پنجم کشور را دارا است.

شیرولیلو تصریح کرد: صید شاه میگو معمولاً از نیمه خرداد ماه هر سال آغاز می‌شود و تا نیمه آذر ماه ادامه می‌یابد به طوری که 6 ماه بعدی که فصل تکثیر شاه میگو است هیچ صیدی صورت نمی‌گیرد.

به گفته وی مردم به دلیل قیمت بالای این محصول رغبتی برای قرار دادن آن در سبد غذایی خود ندارند و بیشتر شاه میگوی صید شده به کشورهایی چون آلمان، فرانسه و ایتالیا صادر می‌شود.

شیرولیلو خاطر نشان کرد: تنها منبع آبی استان که صید شاه میگو در آن به صورت جدی صورت می‌گیرد دریاچه سد ارس و شهرستان پلدشت است.

مدیرکل شیلات آذربایجان غربی با اشاره به تولید محصولات دریایی در سال 90 گفت: سال گذشته در آذربایجان غربی 8 هزار و 373 تن ماهی سردآبی (قزل‌آلا)، 6 هزار و 760 تن انواع ماهیان بومی و گرمابی و 270 تن شاه میگو تولید شد که این استان با فرآوری و تولید 14 هزار و 350 تن انواع آبزیان در سطح کشور دارای مقام ممتازی در حوزه تولیدات آبزی‌پروری است.

وی افزود: در زمینه‌های مختلف آبزی‌پروری تا سال 90 برای 3 هزار و 500 نفر در استان زمینه اشتغال پایدار فراهم شده که امید است با سرمایه‌گذاری در سال‌های آینده شاهد اشتغال بسیاری از علاقه‌مندان و دانش‌آموختگان در حوزه شیلات باشیم

دیدگاه خود را بیان کنید