پنج درصد شیلات کشور در کرمانشاه تولید می شود

پنج‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۹۳ بازدید


منصوری در گفتگو با خبرنگار مهر، به تولید شیلات استان در سال گذشته اشاره و اظهار داشت: طی سال 91 مجموعا 10 هزار و 680 تن انواع ماهیان سردآبی و سه هزار و 320 تن ماهیان گرمابی تولید شده که مجموع تولید شیلات استان را به 14 هزار تن رساند.
وی همچنین از برنامه ریزی این سازمان برای ارتقای تولید شیلات استان به 15 هزار تن تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم تا در ماهیان گرم آبی و سردآبی هرکدام چیزی حدود 500 تن افزایش تولید داشته باشیم.
منصوری همچنین سیاست گذاری سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه را رسیدن میزان تولید شیلات استان به 19 هزار تن تا پایان سال 93 عنوان کرد و گفت: در این سیاست گذاری ماهیان سردآبی استان به 14 هزار و 500 تن و و ماهیان گرم آبی نیز به چهار هزار و 500 تن خواهند رسید.
رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه و با اشاره به وجود بیش از 300 منبع آبی مطالعه شده نظیر رودخانه، قنات و چشمه، شش سد آبگیری شده و 17 سد در دست ساخت در استان، اظهار داشت: کرمانشاه از جمله استان های مستعد در زمینه آبزی پروری محسوب می شود.
منصوری در پایان گفت: با اجرای پروژه های در حال مطالعه رودخانه گلین با امکان تولید یک هزار و 500 تن ماهیان خاویاری و رودخانه مرخیل با امکان تولید یک هزار تن ماهیان سردآبی و سایر پروژه ها نظیر سراب افشاران، سراب گرم، سراب صحنه، سراب برناج و ... چشم انداز افق 1404 با تولید یکصدهزار تن آبزیان در استان محقق خواهد شد

دیدگاه خود را بیان کنید