پايان فصل صيد ميگو در آبهاي هرمزگان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

صيد بيش از هزار تن ميگوي دريايي

شيلات هرمزگان با اعلام پايان فصل صيد ميگو گفت: امسال هزار و 100 تن ميگو از صيدگاههاي سيريك تا غرب جزيره قشم صيد شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزايش داشته است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، قدرت ميرزاده مدت زمان صيد ميگو را 38 روز كاري از 16 مهرماه تا 30 آبان عنوان و اظهار كرد: 900 تن ميگوي درشت (ميگوي موزي) كه از قيمت بالاتر و بازارپسندي بيشتري برخوردار است، صيد شده است.

مديركل شيلات هرمزگان تعداد شناورهاي صيد كننده را 130 فروند لنج عنوان كرد و افزود: 100 فروند قايق نيز عمليات جمع آوري ميگو صيد شده و تحويل آن به اسكله‌هاي صيادي براي حمل به كارخانه‌هاي عمل آوري را برعهده داشتند.

وي با بيان اينكه همراه با ميگو آبزيان ديگر نيز صيد مي‌شوند، گفت: 50 فروند قايق در زمينه جمع‌آوري ' صيد ضمني' و دورريز فعاليت داشتند.

ميرزاده از ويژگي‌هاي صيد ميگو در سال جاري را كاهش شناورهاي صيادي لنج، صيد ميگوي درشت و همچنين افزايش صيد در نواحي شرقي جزيره هرمز دانست.

مديركل شيلات هرمزگان اظهار كرد: تعداد شناورهاي ويژه صيد ميگو در فصل صيد امسال 30 فروند كمتر از سال گذشته بود كه منجر به افزايش سهم هر شناوراز صيد امسال شد.

ميرزاده گفت: 900 تن ازمجموع صيد صورت گرفته امسال از نوع موزي درشت و بازارپسند بود كه قيمت آن در مقايسه با سال گذشته 40 درصد افزايش داشته است.

به گفته وي پژوهشكده اكولوژي خليج فارس و درياي عمان مستقر در بندرعباس هرساله زمان آغاز و پايان صيد را به شيلات هرمزگان اعلام و اين اداره كل با اطلاع رساني به تعاوني‌هاي صيادي و بازرسي‌هاي لازم از شناور و تجهيزات اقدام به تمديد مجوز صيد آنها مي‌كند.

مديركل شيلات هرمزگان خاطرنشان كرد: براي بازسازي ذخاير ميگو در سال جاري هفت ميليون بچه ميگو در خوريات استان رهاسازي شده است كه تا پايان سال نيز به اين مقدار افزوده خواهد شد

دیدگاه خود را بیان کنید