ارائه 50 دستاورد پژوهشي موسسه تحقيقات شيلات ايران در فن بازار ملي

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

موسسه تحقيقات شيلات ايران، همزمان با هفته پژوهش،50 فن‌آوري حاصل تحقيقات پژوهشگران موسسه را در فن بازار ملي ايران كه در محل برگزاري دوازدهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري برپا شده، عرضه كرده است.

به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا، بنابر اعلام مسوولان موسسه تاكنون چند شرکت متقاضي خريد فن آوري‌هاي اين موسسه بوده‌اند که قرار است در پايان فن بازار با آنها تفاهم نامه مبادله شود.

فن آوري‌هاي توليد سوسيس ماهي، توليد پودر سوپ ماهي و توليد اسانس آويشن شيرازي به عنوان ماده ضد قارچ از جمله فن‌اوري‌هايي هستند كه به مرحله انعقاد قرارداد رسيده‌اند.

موسسه تحقيقات شيلات ايران يکي از بزرگترين پژوهشگاه هاي ملي و بزرگترين شبکه علمي و تحقيقاتي شيلاتي در خاورميانه و غرب آسيا ميباشد که با بهره گيري از حدود هزار نفر پرسنل و 13 پژوهشکده و مرکز تحقيقاتي ملي عهده دار انجام پژوهشهاي کاربردي در عرصه هاي مورد نياز صنعت شيلات و آبزيان ميباشد.

اين موسسه هر ساله با نياز سنجي دستگاه هاي اجرايي و تشکل هاي صنفي مربوطه مبادرت به تصويب و اجراي پروژه هاي متعدد در جهت حل نيازهاي فني و تخصصي زير بخش كرده و دستاوردهاي مختلفي را در حوزه هاي تکثير و پرورش، اصلاح نژاد، تغذيه، بهداشت و بيماري‌ها، بيولوژي و ارزيابي ذخاير، اکولوژي منابع آبي، زيست فن‌آوري و فرآوري محصولات آبزيان به جامعه علمي و اجرايي کشور عرضه مي‌كند.

با توجه به رويکرد تجاري سازي دستاوردهاي تحقيقاتي و استفاده از فرصت هاي مغتنم برگزاري فن بازار ملي در کشور، اين موسسه با ارائه دستاورد هاي قابل تجاري‌سازي و سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي خصوصي، تعاوني و دولتي، آمادگي خود را در حل مشکلات، ارتقاء توليد، توسعه پايدار و نيز کاهش وابستگي به کشورهاي خارجي اعلام كرده است.

نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري تا روز يكشنبه 27 آذرماه از ساعت 9 صبح تا 16 در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران پذيراي عموم علاقمندان است

دیدگاه خود را بیان کنید