مجتمع پرورش ماهی میاندوآب آب ندارد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۱ بازدید

مدیرکل شیلات آذربایجان غربی گفت: مجتمع پرورش ماهی فسندوز میاندوآب در حاشیه دریاچه ارومیه به دلیل خشکسالی و نداشتن آب کافی بهره برداران را با مشکل مواجه ساخته است

خبرنگار مهر، رحمان وهاب زاده ظهر دوشنبه در جریان بازدید معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از این طرح با ارائه گزارشی از مشکلات بهره برداران این مجتمع گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت 2000 هکتار و در قالب 53 واحد 25 هکتاری به همراه 33 واحد 10 هکتاری وشش واحد 25 هکتاری برای پرورش بچه ماهیان گرمابی طراحی شده که از این تعداد 36 واحد 25 هکتاری و 11 واحد 10 هکتاری در قالب 28 تعاونی و هشت بهره بردار حقیقی واگذار شده است که در حال حاظر بدلیل مشکل تامین آب غیر فعال است.

وی افزود: این مجتمع با اعتباری نزدیک به سه میلیارد ریال و با پرداخت افزون بر شش میلیارد و 696 میلیون ریال تسهیلات بانکی احداث شده که بدلیل کمبود آب و مشکلات در تولید ماهیان گرمابی، بهره برداران را با مشکلات متعدد مواجه کرده است.

وهاب زاده از آمادگی مالکان این مجتمع برای آغاز دوباره فعالیت و تولید و پرورش ماهی خبر داد و بیان داشت: مدیران اجرایی استان برای تامین آب مطمئن و استمحال بخشی از مطالبات بانکی و اقساط معوقه مالکان اقدامات لازم را انجام داده اند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز از پروژه های عمرانی شهرستان میاندوآب از محل مجتمع 2000 هکتاری پرورش ماهیان گرمایی فسندوز میاندوآب بازدید کرد و پس از بررسی مشکلات بهره برداران این مجتمع، دستورات لازم برای رفع موانع موجود را صادر کرد.

جواد محمودی در این بازدید بر تامین آب مورد نیاز این مجتمع و کمک به پرورش دهندگان ماهی برای آغاز دوباره فعالیت در این منطقه تاکید کرد

دیدگاه خود را بیان کنید