امسال سه هزار و 700 تن ماهی خوراکی در قزوین تولید می شود

چهار‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
امسال سه هزار و 700 تن ماهی خوراکی در قزوین تولید می شود

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: امسال پیش بینی می کنیم سه هزار و 700 تن ماهی خوراکی در استان تولید شود.

ایرج رحمانی روز سه شنبه افزود: پایان دوره پرورش و تولید ماهیان خوراکی در سال جاری دی ماه می باشد و آبزی پروران تولیدات خود را دیماه به بازار عرضه می کنند.
وی از افزایش قابل توجه تولید ماهی امسال در استان خبر داد و یادآور شد: هدف گذاری انجام شده برای تولید ماهیان خوراکی در استان طی سال جاری چهار هزار و 170 تن بوده است که به این رقم نزدیک شده ایم و این درحالیست که سال گذشته میزان تولید ماهیان خوراکی در استان قزوین دو هزار و 693 تن بود.

این مسئول سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال برای نخستین بار با حمایت های این دستگاه شاهد اجرای طرح پرورش ماهی تک گونه ای کپور از ماهیان گرمابی در 37 استخر تولید شیلات در استان بودیم.
وی اظهارکرد: این طرح با توجه به شرایط آب و هوایی استان و از آنجا که به خاطر گرمای هوا در تابستان شرایط پرورش ماهیان قزل آلا با دشواری روبرو می شود، اجرا شد.
رحمانی با بیان اینکه استان قزوین سالیانه ظرفیت تولید 10 هزار تن ماهی خوراکی را دارد، در پایان اظهار کرد: تحقق این میزان تولید نیازمند همکاری های بین دستگاهی از جمله صدور مجوزهای لازم از سوی شرکت آب منطقه ای و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
199 واحد در استان قزوین به کار پرورش ماهیان خوراکی اشتغال دارند.
در واحدهای پرورشی استان چهار گونه کپور، یک گونه قزل آلا و دو گونه ماهیان خاویاری پرورش و تولید می شود.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید