عمليات رهاسازي بچه ماهي قزل آلا در منابع آبي خرد شهرستان‌هاي استان البرز اجرا شد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

مدير امور آبزيان جهاد کشاورزي استان البرز از آغاز عمليات رهاسازي بچه ماهي قزل آلا در منابع آبي خرد چهار شهرستان استان البرز خبر داد.

ميرجاويد در گفت‌وگو با ايسنا ضمن برشمردن پروژه‌هاي در حال اجرا اين مديريت،گفت: درحال حاضر پروژه نصب يک دستگاه درام فيلتر با ظرفيت 220ليتر بر ثانيه که از محل اعتبارت ملي تامين اعتبار گرديده با مشارکت بهره بردار، در يکي از مزارع پرورش ماهي شهرستان کرج به بهره برداري رسيده، که با انجام اين پروژه پيش بيني مي‌شود ميزان توليد به دوبرابر افزايش يابد.

وي افزود: پروژه رهاسازي بچه ماهي قزل آلا از محل اعتبارات استاني در چهار شهرستان کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان، با هدف ماهي دار کردن منابع آبي خرد، با مشارکت بهره برداران البرزي شروع شد.

مير جاويد بيان داشت: در اين پروژه پس از شناسايي منابع آبي خرد و استخرهاي دو منظوره و با مشارکت بهره برداران، عمليات رهاسازي بچه ماهي با وزن متوسط 20 گرم انجام مي‌شود.

مدير امور آبزيان جهادکشاورزي البرز تصريح کرد: پروژه استقرار کارشناسان ناظر شيلات در شهرستانهاي کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد، از محل اعتبارات استاني و با استقرار سه کارشناس شيلات در شهرستان‌هاي مذکور در جهت نظارت و ارتقاء روند توليد در بخش آبزي پروري در حال انجام مي باشد.

وي افزود: در اين پروژه که با همکاري شرکت فني مهندسي و ابلاغ شرح وظايف مربوطه صورت مي پذيرد، کارشناسان طي بازديدهاي دوره‌اي از مزارع پرورش ماهي سردآبي و ماهيان زينتي، گزارش‌هاي متعدد تهيه مي‌كنند.

وي درپايان گفت: طرح الگويي اشتغال زنان روستايي در بخش تکثير و پرورش ماهيان زينتي درشهرستانهاي کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد از محل اعتبارات ملي و با شناسايي سه واحد در شهرستان‌هاي مذکورشروع و با تجهيز اين واحدها به تجهيزات تکثير و پرورش ماهيان زينتي، ظرفيت توليد 25هزار قطعه ماهي زينتي در فضاي تقريبي40مترمربع، پيش بيني مي شود.

دیدگاه خود را بیان کنید